Mi is többször beszéltünk már a Pitwall című műsorunkban (keresd adásainkat a Formula YouTube-csatornáján) arról, hogy Alex Palou félelmetes, és arrafelé szokatlan formában uralja az IndyCar idei szezonját: a spanyol pilóta az utóbbi öt futamból négyet megnyert, az Indy500-on pedig pole-pozíciót szerzett.
Palounak tavaly valamivel gyengébb szezonja volt a 2021-es bajnoki címe után, de így is közel került egy F1-es üléshez, hiszen szerződést kötött a McLarennel: a wokingiaknál többször tesztelhetett már F1-es autót.
Legutóbb múlt hónapban a Hungaroringen vezethette a McLarent Oscar Piastrival együtt, és egyre élesebb az a kérdés, hogy vajon vezet-e számára út a száguldó cirkuszba: 26 esztendős, végigjárt nagyjából minden kategóriát, az IndyCarban jelenleg kérdés nélkül ő az etalon, sokkal többet nem bizonyíthat.
A McLarennél viszont Lando Norris helye biztos, Piastriért pedig még egy nyílt botrányt is bevállaltak tavaly, aligha szeretnének tőle megválni. Palou 2024-ben a tervek szerint a wokingiak autóját vezeti majd az IndyCarban (most a Chip Ganassinál versenyez), de egy-két éven belül meg kell történnie az F1-es váltásnak, ha komolyan gondolja.
Idén viszont úgy fest, hogy több tesztlehetőséget már nem kap: Zak Brown McLaren-vezér úgy nyilatkozott Silverstone-ban, hogy Palou teljesítménye egészen lenyűgöző egy nagyon erős mezőnyben, és most nem veszik ki ebből a közegből európai F1-es tesztekkel. Úgy fogalmazott, hogy mivel Palou a tartalékjük, így az IndyCar-szezon lezárultával csatlakozik hozzájuk majd a helyszíneken, de a közeljövőben nem ülhet az autóba.
Ezt maga Palou is megerősítette, aki azt mondta, hogy nem számít F1-es tesztlehetőségre a közeljövőben, és most az IndyCar bajnoki címére koncentrál.
Az egyelőre kérdés, hogy az Indy-szezon után megrendezésre kerülő USA vagy Las Vegas-i Nagydíjon kap-e mondjuk szabadedzés-lehetőséget a McLarentől: tavaly az FP1-en beülhetett az autóba Austinban.
A McLaren egyébként éppen a héten adott tesztlehetőséget Mick Schumachernek.