Úgy vágott neki a mezőny a Brit Nagydíj harmadik szabadedzésének, hogy a levegőben lógott az eső, vagyis mindenki hamar belevetette magát a munkába, hogy még száraz pályán kipróbálhassa az éjszakai szimulátoros munka és adatelemzés alapján módosított beállításokat.
A száraz pálya végül fél óráig tartott, ennyi idő alatt kellett teljesíteni a kitűzött programokat, és végül Charles Leclerc zárta az élen a gyakorlást. A Ferrari monacóija a tegnapi második edzést kihagyta egy technikai hiba miatt, most viszont hamar ráérzett a tapadási viszonyokra, és végül fél másodpercet osztott ki Carlos Sainznak – neki nagyon kijött a lépés másodjára, ez az eltalált kör pedig „győzelmet” ért az időmérő előtt.
A Williams-csoda a jelek szerint ma is folytatódik: Alexander Albon a második (!) helyre hozta be a Williamst nem egészen két tizedmásodperces lemaradással, Logan Sargeant pedig hetedik lett a másik autóval, ő fél másodpercet kapott Albontól. A Williams a harmadik szektorban veszített relatív sokat Leclerc-hez képest, az elsőben jól eltalált Albon, a másodikban pedig kifejezetten gyorsnak tűnt az autó, érdemes lesz figyelni rájuk a kvalifikáción is.
A Mercedeseknél nagy kérdés volt, hogy az egykörös tempóra sikerült-e választ és megoldást találniuk péntek estéhez képest, és valamelyest talán igen: Lewis Hamilton fél másodpercet kapott Leclerc-től, és a vele egy időben körözők között jó teljesítményt nyújtott, az autó pedig sokkal nyugodtabbnak, biztosabbnak tűnt, mint pénteken. George Russell ideje nem lett jó, ő bő három tizedet kapott Hamiltontól.
Szintén kérdés volt az Aston Martin egykörös tempója, Lance Stroll nem igazán talált bele, Fernando Alonso viszont összerakott egy egész jó kört, ami a harmadik helyre volt elég Leclerc és Albon mögött – ha nem Albon lenne a második, akkor bizakodhatnának a házigazdák, így azért kérdéses, hogy mennyire valós a kirajzolódott kép. Ebbe beletartozik az Alpine is, amely Pierre Gaslyval ott volt az élmezőnyben, Esteban Ocon nem tudott igazán komoly kört összerakni.
A Red Bull finoman szólva is magabiztosnak tűnt: az RB19-ekre fel sem szerelték a lágy keverékű slickeket, Verstappen és Perez a közepeseken jött ki a pályára, és azokon is csak korán futottak érdemi kört, inkább a versenytempón dolgoztak ezúttal, nem futottal lágygumis kvalifikációs kört.
Azt említsük meg, hogy Verstappen péntek este 1:28,0-s körrel bizonyult a leggyorsabbnak, míg most Leclerc 1:27,4-gyel zárt az élen.
Az edzés második felében is volt azért forgalom, a pilóták az intermediate abroncsokon próbálták feltérképezni a tapadást, Verstappen futotta a legjobb köröket (méghozzá jelentős fölénnyel), de ez inkább csak a tapasztalatgyűjtésről szólt.
A Brit Nagydíj harmadik szabadedzésének végeredménye:
1. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:27,419 |
2. | Alexander Albon | Williams | +0,173 |
3. | Fernando Alonso | Aston Martin | +0,355 |
4. | Pierre Gasly | Alpine | +0,474 |
5. | Lewis Hamilton | Mercedes | +0,529 |
6. | Carlos Sainz | Ferrari | +0,545 |
7. | Logan Sargeant | Williams | +0,732 |
8. | Max Verstappen | Red Bull | +0,847 |
9. | George Russell | Mercedes | +0,865 |
10. | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | +0,918 |
11. | Nyck de Vries | AlphaTauri | +1,085 |
12. | Lando Norris | McLaren | +1,144 |
13. | Lance Stroll | Aston Martin | +1,201 |
14. | Sergio Perez | Red Bull | +1,485 |
15. | Kevin Magnussen | Haas | +1,788 |
16. | Esteban Ocon | Alpine | +1,814 |
17. | Oscar Piastri | McLaren | +2,018 |
18. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | +2,167 |
19. | Nico Hülkenberg | Haas | +6,171 |
20. | Guanyu Zhou | Alfa Romeo | - |