A szezon első sprinthétvégéje, az Azerbajdzsáni Nagydíj előtt röviddel változott az F1-es sportszabályzat, a programba a második szabadedzés helyére a sprintfutam rajtsorrendjéről döntő szétlövés került be. A három szakaszból álló szétlövés szabályai meghatározták, hogy az SQ1 és SQ2 szakaszban új közepes, az SQ3 szakaszban pedig új lágy abroncsot kötelező használni.
A szabályban azonban maradt egy kiskapu: a csapatoknak nem volt kötelező friss lágyat félretenniük az esetleges SQ3-ba jutásra, így előfordulhatott, hogy valaki kifogy a lágyakból erre a szakaszra, elsősorban a pénteki kvalifikáción Q3-ba jutó, valamelyik középcsapathoz tartozó versenyzők. Ez végül meg is történt: Lando Norris a pénteki és szombati időmérőn is eljutott a harmadik fázisig, de az SQ3-ban nem maradt új lágy abroncsa, ezért nem hajtott a pályára.
A kiskapunak is lett volna kiskapuja: ha egy másik versenyző hasonló körülmények között bejutott volna az SQ3-ba, Norrisnak lett volna egyetlen lehetősége a pályára hajtani és mért kört teljesíteni, amivel a köridő nélkül álló ellenfél elé sorolták volna. Ez az lett volna, ha a McLaren intermediate abroncsot rak fel a teljesen száraz pályán, és Norris így tesz meg egy biztonsági kört.
Az FIA amiatt, hogy ez a forgatókönyv a jövőben se fordulhasson elő, módosított a szabályon – a szövetségnek augusztus 1-ig lehetősége van, hogy a korrektség jegyében vagy szervezési problémák elkerülése érdekében módosítson az idei sprintszabályokon az első három sprinthétvége tapasztalatai alapján. Az ilyen módosításokhoz nyolc csapat támogatása szükséges, és ezúttal kilencen igennel szavaztak.
A módosított szabály kimondja, hogy az SQ3-ban bármely szett lágy abroncs használható, azaz nem kell újnak lennie. Ez lehetővé teszi a csapatok számára, hogy használt lágyon részt vehessenek a sprintszétlövés utolsó szakaszában akkor is, ha a taktika érdekében az összes friss lágyat már korábban felhasználták.
A versenyigazgatói jegyzet
Niels Wittich versenyigazgató jegyzetében kifejezetten szerepel: a szabálymódosítás azért történt, hogy ne kerüljön fel köztes abroncs a száraz pályán. „Annak érdekében, hogy elkerüljük a nem kívánt következményt, hogy bizonyos helyzetekben a sprinteseményeken vonzóvá váljon köztes abroncsot használni, a következő módosítás történt a Formula-1-es sportszabályzat 30.5h cikkében” – olvasható az értesítőben, amelynek folytatása úgy fogalmaz: „A sprintszétlövés SQ3-as periódusában legfeljebb egy szett száraz pályás abroncs használható, ez pedig csak lágy specifikációjú szett lehet.”