DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 3. péntek
F1

Sokoldalúbb lett az Aston Martin, nem akarják tovább a Red Bull másolni

Aerodinamikai hatékonyságban az RB19 a követendő példa Dan Fallows számára – de ez nem jelenti azt, hogy elkezdik másolni a Monacóban látott padlót.

Nemrég a Red Bull technikai igazgatója, Pierre Wache beszélt arról, hogy az RB19 fő erőssége saját meglátása szerint az aerodinamikai hatékonyság: különböző típusú pályákon képesek leszorítóerőt nyerni nagy légellenállás nélkül. Erre a nyilatkozatra reagált az ugyanezt a posztot Aston Martinnál betöltő Dan Fallows.

„Pierre Wache arra utalt, hogy az autójuk hatékonysága nagyon magas fokú, amit mind láttunk a szemünkkel és az adatokból. Ezen dolgozunk mi is, de nem jön el egyik napról a másikra. Az autó koncepciójába van égve, de nagy célunk nekünk is” – idézi a RacingNews365 Fallowst.



Erre vezette fel a szakember azt, hogy mi az Aston Martin nagy előnye a riválisokkal szemben: „A fő erősségünk az, hogy sokkal jobb munkát végzünk, mint amire számítottunk. Örömteli versenyképes autóval megkezdeni a szezont, amellyel legalább a második helyért harcolni lehet.”

Sokoldalúbb autóvá vált az AMR23

Fallows egy ennél kézzelfoghatóbb erősséget is kiemelt. A szezon kezdetén az Aston Martin erős területének a lassú kanyarokat tartották, azóta viszont a modell teljesítménye sokat javult más pályaszakaszokon is.

„A szezon eleje felé azt láttuk a pályákon, hogy a lassú kanyarokban előnyünk van. De amikor egy autó jobb bizonyos típusú kanyarokban, akkor kompromisszumokat kell kötni a beállításban egyes pályákon. Ahol inkább az ilyen kanyarok jellemzőek, ott optimalizálni lehet az autót, viszont egy olyan pályán, ahol változatosabbak a kanyarok, meg kell kötni a kompromisszumokat. Ezt sikerült megtalálnunk, miután sokat dolgoztunk rajta” – beszélt Fallows az AMR23 jellemfejlődéséről.

 

A Red Bull-padló

Az Aston Martint a szezon kezdetén a Red Bull másolataként emlegették az AMR23 és RB19 közös vonásai alapján – ezért a zöldekre vonatkozóan kifejezetten releváns a kérdés, megpróbálják-e utánozni a Red Bull a padlóját is, amely Monacóban, a darus kiemelés során került napvilágra.

„Megvan a saját filozófiánk és megközelítésünk, az olyan részekre pedig, mint a padló, nagyfokú optimalizáció jellemző” – válaszolta meg a feltevést Fallows az Autosport szerint. „A padló felülete éppen azért olyan részletgazdag, mert rengeteg időt töltünk az optimalizálásával. Ezért kell a saját fejlesztési utunkat követni.”

Az Aston Martinhoz egyébként éppen Red Bulltól érkező Fallows arról is beszélt, számára nem tartogatott nagy meglepetéseket az RB19 padlója: „Nem nagyon ért meglepetés, de érdekes látni, mit csináltak mások. Mindannyian ugyanazokkal az aerodinamikai problémákkal szembesülünk, és érdekes látni mások megoldásait. Nem gondolom, hogy igazán meglepő lenne, inkább érdekes” – mondta a technikai igazgató.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: