Extrém boksztaktikával szerzett pontokat a Kanadai Nagydíjon Alex Albon: a thaiföldi a biztonsági autós fázis alatt, a 12. körben hajtotta végre egyetlen kerékcseréjét, aztán a maradék 58 fordulót egyetlen szett kemény keverékű abronccsal teljesítette, így lett hetedik, ami legjobb helyezése a Williamsnél és 2020 óta.
Az etap egy örökkévalóságnak tűnt, a Williams pedig megtévesztéssel igyekezett motiválni Albont – azt mondták, kevesebb kör van még hátra:
„Muszáj volt tartani magunkat az egyetlen kiálláshoz. Amikor 35-40 kör volt még vissza, a srácok azt mondták nekem, hogy 20 kör maradt, csak hogy jobban érezzem magam. De felnéztem a tv-képernyőre és azt gondoltam, istenem, remélem, ez nem igaz” – idézi a RaceFans.net a fejlesztett FW45-öt vezető Albon nyilatkozatát.
A taktika egyetlen kiállással és elnyújtott második etappal többször működött Albonnak, így szerezte első pontját a Williamsnél 2022-ben Ausztráliában – de a thaiföldi beismeri, nem élvezi ezeket a versenyeket, mikor foggal-körömmel védekezni kell.
„Sok ilyen futam volt már, és elmondhatom, hogy nem valami élvezetesek. Jók vagyunk a védekezésben, az autónk erős az egyenesben. Az ilyen helyzetekben nagy gumihátrányban vagy, és óvnod is kell őket. Igyekeztem úgy helyezni az autómat, hogy Esteban piszkos levegőben legyen, és veszítsen a gumikból, veszítsen a kigyorsításokon. Ilyenkor a visszapillantóban zajlik a verseny” – szemléltette Albon, miért gyötrelmesek ezek a futamok.
A McLaren szintjén volt a Williams
Egy normál versenyen a bajnokság első öt helyén álló csapat kibérli a pontokat, ezért is bravúr, ha az első tízbe befér a Williams, amely csupán kilencedik a konstruktőri sorrendben. Kanadában versenyképesnek bizonyult az FW45, de még ebben az esetben is nehéz a pontszerzés.
„Hogy őszinte legyek, szerintem a McLarenhez hasonló tempóval rendelkeztünk egész hétvégén. Reálisan, a helyzetünket nézve hozzájuk képest valami mást kellett megpróbálnunk, hogy pontot szerezzünk, tekintve, hogy ők voltak előrébb. Nagyon jó volt a tempónk ezen a hétvégén, de még így is bonyolult a pontszerzés, hiszen ott van az első nyolc autó, az Astonok, a Red Bullok, a Ferrarik és a Mercedesek, és most már általában a maradék kettőt is elfoglalják az Alpine-ok” – mondta Albon, aki a felsoroltak közül megelőzte mindkét Alpine-t és Stroll Aston Martinját, egy Mercedes pedig kiesett előle.