A Ferrari nem tudta megismételni tavalyi meggyőző szezonkezdetét, az olasz gárda jelenleg csak a negyedik a konstruktőri pontversenyben, és egy pole-pozíció mellett mindössze egyetlen dobogós helyezést tudnak felmutatni eddig, még Charles Leclerc azerbajdzsáni produkciója után.
Mindeközben egy körön a Scuderia a Red Bull legnagyobb vetélytársa, hiszen Carlos Sainz és Charles Leclerc is startolt már az első sorból, utóbbi az imént említett bakui hétvégén a pole-ból indulhatott. Azonban a Spanyol Nagydíjon a régi problémák köszöntek vissza a fejlesztések dacára: Sainz a második leggyorsabb volt az időmérőn, a futamon azonban csak ötödikként intették le, tetemes hátrányban.
Kétségtelen tény, hogy az olaszoknak a gumikopás az Achilles-sarka, azonban Carlos Sainz szerint ettől sokkal fundamentálisabb problémák vannak az autóval, és a gumikopás is ennek a gondnak a hozománya. „Folyton a gumikról és azok kopásáról beszélünk, de én úgy gondolom, hogy ettől sokkal mélyebbről gyökereznek a problémáink, inkább a versenyen kihasználható tempónkkal vannak gondjaink, mint az abroncsok elhasználásával” – mondta Sainz a Formula.hu jelenlétében.
„A csapat és az én meglátásom is az, hogy egyszerűen nincs versenytempónk. Igen, kell nekünk egy olyan autó, ami jobban bánik a gumikkal, ugyanakkor egy olyan is, amely következetesen reagál az aerodinamikai módosításokra, mert anélkül nem tudunk a határon autózni a futamokon. Most úgy fest, hogy egy kicsit visszább kell lépnünk, hogy később erősebbek lehessünk.”
„Természetesen a legjobbunkat próbáljuk hozni, minden hétvégén kipróbálunk valami újdonságot, ha nem az aero-elemekkel, akkor a felfüggesztésen vagy a gumik terén. Mindent megteszünk, és biztos vagyok benne, hogy a végére is fogunk járni ennek a problémának.”