„Ezt ellenőriznünk kell. Nagyon meglepődnék, ha nem találnák valamit az autón” – nyilatkozta Charles Leclerc a Spanyol Nagydíj időmérője után: a monacói a kvalifikáción már a Q1-es szakaszban elvérzett, csupán 19. lett a nagyon rosszul kanyarodó SF-23-mal. A Ferrari gyors megoldásként kicserélte a versenygép teljes hátsó traktusát, vállalva a bokszutcai rajtot.
Nos, a Ferrari a spanyol hétvége után hiába vizsgálta át az autót, nem talált semmit – ezt ismerte be Leclerc a Kanadai Nagydíj csütörtöki sajtónapján.
„Nem, nem találtunk” – mondta az FIA-sajtótájékoztatón Leclerc. A monacói hangsúlyozta, nagyon furcsa probléma volt, amilyennel még sosem találkozott a Ferrarinál. „Őszintén szólva egész karrieremben ez volt az első ilyen alkalom. A balkanyarokban küszködtem, az összesben. Az adatokból egyértelmű, hogy hat és fél, hét tizedet veszítettem a balosokban. De igazi oka nincsen, nem tudok többet mondani erről, hogy őszinte legyek.”
„Úgy gondolom, a csapat egészében nem elégedett a pályán mutatott jelenlegi teljesítménnyel” – összegezte a Ferrari eddigi lesújtó szezonját Leclerc. „Nagyon messze vagyunk az év eleji elvárásoktól. Tisztában vagyunk magunkkal, ezért ez egyértelmű. A barcelonai időmérő tipikusan ilyen volt. Meg kell értenünk ezeket a problémákat, jelenleg viszont nincs magyarázatunk rájuk. Ez kicsit aggasztó.”
Hogyan javulhat a Ferrari?
A gyenge barcelonai szereplés ráadásul egy jelentősebb fejlesztési csomagot követett: a Ferrari célja az újításokkal a gumikopási problémák korrigálása volt, de ezen a területen nem történt javulás.
„Tovább kell hajtanunk, fejlesztéseket kell hoznunk a lehető leggyorsabban és legnagyobb rendszerességgel. Most ez a célunk, fel kell zárkóznunk, főleg versenytempóban, mivel az időmérős szenvedés után a vasárnap sem volt valami fényes” – mondta a 11. helyezettként Barcelonában végül pontot sem szerző Leclerc. Hozzátette, Sainz az erős szombati szereplés után ugyancsak küszködött a versenytempó tekintetében.