A Nemzetközi Automobil Szövetség néhány hónappal ezelőtt nyitotta meg a tendert a Formula-1 hivatalos egyedüli gumibeszállítói pozíciójára a 2025-től 2027-ig tartó időszakra, esetleges 2028-as hosszabbítási opcióval. A jelentkezési határidő már május 15-én lejárt, az FIA pedig jelenleg is vizsgálja a beadott jelentkezéseket, hogy június közepe után a sikeres pályázókkal továbblépjenek a folyamat következő állomására, amely már az F1 kereskedelmi jogait birtokló FOM-mal való tárgyalásokat is magában foglalja.
Az FIA ugyan nem kommunikált azzal kapcsolatban, hogy hány gyártótól érkezett be jelentkezés, mindenesetre az gyakorlatilag biztosra vehető, hogy a jelenlegi beszállító, a Pirelli is köztük van, amely legutóbb a 2020-2023-as időszakra a Hankook pályázatát utasította maga mögé (ezt a szerződést aztán 2024-re is meghosszabbították, miután egy évet késett az új technikai szabályok bevezetése a koronavírus-járvány miatt).
Viszont már nem először hallani olyan értesülést, hogy nem az olaszok az egyetlen jelentkezők. Korábban is írtunk róla, hogy állítólag a Bridgestone is fontolgatja az F1-es szerepvállalást, s most a Motorsport.com újra arról számolt be, hogy információik szerint a japán márka is beadhatta a pályázatát a tenderre.
A Bridgestone legutóbb 1997 és 2010 volt jelen a Formula-1-ben, 2007-től ráadásul szintén egyedüli gumipartnerként a Michelin kivonulása után, az ő helyüket vette át a Pirelli 2011-től kezdődően. Az F1-ből való távozás ellenére a japánok aktívak maradtak az autósportban, jelenleg például a Firestone márkájuk az IndyCar hivatalos gumibeszállítója.
A Bridgestone motorsportért felelős menedzsere, Eiichi Suzuki nemrég arról beszélt a Motorsport.com lapnak, hogy mindig nyitottak más szériákkal való együttműködésre, beleértve az F1-et is: „Mindig gondolkodunk azon, mivel és hogyan tudjuk legjobban kiszolgálni az autó-motorsportos globális tevékenységeinket, beleértve az F1-et. Természetesen vizsgálódunk ezen a téren” – fogalmazott. Ugyanakkor a Bridgestone a konkrét Formula-1-es szerepvállalást firtató kérdést nem volt hajlandó kommentálni.
Amit pedig mindenképp fontos leszögezni: ha jelentkezett is a Bridgestone is a tenderre, biztosan nem újra gumiháború az F1-ben, az FIA ugyanis továbbra is egyetlen gumibeszállítót keres – legfeljebb az változhat, hogy a Pirelli kihívójára akadhatott ezért a pozícióért.