A McLaren 2023-as fejlesztési terve eltér a megszokottól, abból kifolyólag, hogy a csapat nem érte el céljait az előszezonban, így Bahreinben még csak az MCL60 bétaverziójával tudott felállni a rajtrácsra. Az autó három lépésben újul meg teljesen: az első csomag az Azerbajdzsáni Nagydíjon érkezett, elsősorban a padlólemez régiójára összpontosítva.
A második fejlesztési ütemet a nyári szünetet megelőzően időzítették, volumenét tekintve pedig ez lesz a legnagyobb a három csomag közül, B autóként is hivatkoznak rá – de fontos, hogy a jelenlegi modell továbbgondolt verziójáról van szó, nem koncepcióváltásról, mint a Mercedes esetében történt. Andrea Stella csapatfőnök pontosította, mikor érkezik az átfogó csomag.
„A terv az, hogy az autót versenyképesebbé tegyük. Most készültünk el a csomaggal, amelynek Ausztriában vagy Nagy-Britanniában kell elérhetővé válnia. Erre van szükség, hogy az autó versenyképesebb legyen” – idézi Stellát az Autosport lap. „Az autót tökéletesítjük és azokat a koncepciókat fejlesztjük, amelyeket sikeresnek tartunk. Észrevehetően el fog térni a jelenlegi verziótól.”
„Ez már a jövő évi fejlesztések alapja lesz. Az idei szezon második felében pedig még érkezni fog még egy jelentős csomag” – tért ki a harmadik körre is, amely a nyári szünet után várható.
A barcelonai vonalvezetés kedvez a McLarennek
Korábban Stella beszélt arról, hogy az MCL60 gyenge a lassú kanyarokban, valamint a „gurulós” pályaszakaszokon, viszont erős az egyenes vonalú fékezés során és a gyors kanyarokban. Utóbbiak jellemzők Barcelonában, ami bizakodásra ad okot.
„Lehet kifogástalan döntéseket hozni, de az olyan pályákon, ahol lehet előzni, mindenekelőtt a tempóra van szükség. Remélhetőleg a spanyol pálya a nagysebességű kanyarjaival jobban kedvezni fog az autónknak. De tisztában vagyunk azzal is, hogy még javítani kell az aerodinamikai hatékonyságunkat. Ez fog néhány verseny múlva megtörténni” – beszélt a Spanyol Nagydíjról a csapatfőnök.