DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

A fejlesztési versenyben maradhat le az Aston Martin?

Fernando Alonso figyelmeztet rá: rendszeresen fejlesztget csapata, de egyelőre nem hozott olyan nagy léptékű csomagot, mint a Ferrari vagy a Mercedes.

Egyik szezonról a másikra versenyképes autóval állt elő az Aston Martin, a tavaly konstruktőri hetedik csapat második erővé lépett fel 2023 első nagydíjai alapján. Ezt a pozíciót azonban tartani is kell a szezon során, a fejlesztési versenyben, márpedig az AMR23 eddig nem újult meg olyan ütemben, mint a kihívók.

Az Aston Martin pályaspecifikus hátsó szárnyat vitt Bakuba, Monacóban az első-hátsó légterelőn, a hátsó fékcsöveken és futóművön alakítottak, valamint Spanyolországban is várhatók módosítások, amelyek Imolában elmaradtak. Ezek azonban nem hasonlíthatók a Mercedes monacói vagy a Ferrari barcelonai átfogó csomagjához. Erre mutatott rá Fernando Alonso is:

„Vannak új alkatrészeink, hogy pontosan melyek, azt az FIA kiadott listájából látjuk majd. Az első szárnyon történik itt módosítás, új alkatrészek pedig mindig érkeznek. Néhány csak pályaspecifikus, néhány a köridő javítását szolgálja” – mondta a Spanyol Nagydíj sajtónapján Alonso.



„Elégedett vagyok azzal, ahogy megközelítjük a versenyeket, mivel mindig van valami újdonság az autón. Igyekszünk az élcsapatok tempóját tartani. De ezen a területen a csapat még mindig növekszik. Olyan versenyképes helyen találtuk magunkat, amire nem számítottunk” – tette hozzá, hogy az Aston Martinnak hiányosságai vannak a szezon közbeni fejlesztésben. „Fel kell gyorsítanunk ezeket a dolgokat. Úgy tudom, a Ferrari már két padlót is hozott idén, a Mercedes pedig egy teljesen új autót. A Red Bullnak is volt bakui csomagja, itt pedig egy újabb.”

A szezon közbeni fejlesztés tehát egy újabb kényes pont, amelyen elcsúszhat az Aston Martin, és a jelenlegi második pozíció helyett gyorsan konstruktőri negyedikként találhatja magát. A másik ehhez fogható probléma az, hogy a Mercedesszel és a Ferrarival ellentétben a csapat egyetlen versenyző eredményeire támaszkodik – hiába magabiztosan az egyéni bajnokság harmadik helyén Fernando Alonso, ha közben Lance Stroll lemaradása ugyanilyen jelentős a nagycsapatok összes többi versenyzője mögött – véleménycikkben foglalkoztunk azzal, hogy kezd fájni a csapat pontjainak mindössze negyedét szerző kanadai teljesítménye az Aston Martinnak.

Madridban is szívesen versenyezne Alonso

A Formula.hu részvételével zajló FIA-sajtótájékoztatón a Madridba költöző Spanyol Nagydíj eshetősége is felmerült: a főváros képviselői a hírek szerint Stefano Domenicalival egyeztettek arról, hogy egy utcai pályával átvennék Barcelona helyét, miután a katalánok szerződése 2026 végén lejár.

„Nem ismerem a pontos terveket, a Formula-1 döntése, hogy Madrid esélyes-e vagy sem. Én boldogan versenyzek Barcelonában és boldogan versenyeznék Madridban is, ha itt leszek még 2026-ban. Ha nem, majd megnézem a tévén” – válaszolta a kétszeres világbajnok. „Végső soron a régión múlik, hogy rendezne-e versenyt. Barcelonában ez mindig hullámzott, néha pozitívan beszélnek róla, máskor nem akarnak futamot. Ha nem akarnak, akkor egyszerű, mert egy másik régió örömmel lép a helyükre.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: