Barcelona hagyományosan az új autók bemutatásáról szól abban az értelemben, hogy a legtöbbször itt kezdődik az európai szezon, és itt érkeznek meg a nagyobb fejlesztések a csapatok részéről. Ez Imola törlésével részben idén is igaz, bár már a bajnokság hetedik futama vár ránk. Nézzük, hogy mi az az öt dolog, amire igazán érdemes lesz figyelnünk a hétvégén.
Jön az új Ferrari
A Scuderia Barcelonáig csúsztatta a nagy átalakításokat, jön az új hátsó futómű, az új oldaldoboz, és ehhez átdolgozzák a padlólemezt, a diffúzort is: terveik szerint ettől sokkal stabilabbá és vezethetőbbé válik az autó, és a gumikezelést is kategóriákkal javíthatják a módosítások. Hogy ez már elsőre így lesz-e, az azért erősen kérdéses, de az biztos, hogy valamilyen változást, javulást, előrelépést mutatnia kell a Ferrarinak a legnagyobb idei fejlesztési csomagjával, mert ha ezzel sem lesz versenyképes vasárnap, akkor túl sok mindenben nem érdemes reménykedni.
Az autó mozgását már pénteken érdemes lesz figyelni, vajon meglesz-e a kellő egyensúly, mennyire billeg majd az SF-23, illetve a hosszabb etapos tempó is érdekes lehet, kimondottan az, hogy mennyi ideig tud stabil köridőket gyártani az autó a többiekhez képest.
Most már mérhető a Mercedes teljesítménye
A Mercedes már Monacóban bemutatta teljességgel átszabott autóját, de azzal a hétvége előtt is tisztában volt mindenki, hogy a Hercegség nem az a helyszín, ahol igazán lemérhető egy jelentősebb újítás hatása: speciális helyszín speciális követelményekkel, de az adatgyűjtést így is érdemes volt már ott elkezdeni. Barcelona viszont nem véletlenül tesztpálya, minden megtalálható rajta, amire szükség van, ha egy autó itt jól vezethető és jó köridőre képes, illetve jól kezeli az abroncsokat, akkor azzal az autóval bizakodva lehet a jövőbe tekinteni.
Ha azt nem is várhatjuk, hogy azonnal rárúgja az autót a Red Bullra a csillagos társulat, de számukra akkor lehetne pozitívumokról beszélni, ha mérhető köridőt nyernének a többiekhez képest, és végül sikerülne egy jó, akár dobogós eredménnyel távozni Barcelonából: ha mondjuk ők lennének a második erő ezen a helyszínen, az tökéletes vizsgamunka lenne az átrajzolt W14-től.
Visszavág-e Perez?
Monacói hibája után hatalmas lemaradásba került a bajnoki pontversenyben Sergio Perez, és a mexikói F1-es pilóta jól tudja, hogy több ilyet nem követhet el, ahogy arra utalt is futam előtti fogadkozásában.
Perez azzal is tökéletesen tisztában van, hogy győzelmeket kell szereznie ahhoz, hogy harcban maradhasson a vágyott vb-címért, márpedig ez lesz az első olyan hétvége, amikor ezen a téren már egyértelmű nyomás lesz rajta: ha kikap Verstappentől, és "csak" második lesz, azzal már 45 pont fölé nőhet a hátránya, ami még a szezon ilyen korai szakaszában is katasztrofális helyzet lenne számára.
Másban nem nagyon bízhat, hiszen eddig minden versenyen legalább húsz másodpercet kapott az első olyan autó, ami nem Red Bull volt, neki kell megvernie a hollandot egy az egyben, és ha ez nem sikerül, akkor tovább mélyíti azt a gödröt, amibe részben ő lökte bele saját magát.
Felrobbantja-e a lelátót Alonso?
Ahogy arról helyszíni tudósítónk, Mészáros Sándor is beszámolt a monacói paddockban készített videójában (itt tekinthető meg ez és többi videós tartalmunk is), Spanyolországban idén újra feltámadt a Formula-1 szele: Fernando Alonso sokadvirágzása és idei remek eredményei ismét felrázták az ország rajongását a sport iránt, így igazi fiesztahangulat várható a hétvégén Barcelonában.
Mivel Alonso idén eddig hatból öt futamon dobogóra állhatott, most is jó eséllyel pályázik erre, így minden bizonnyal megőrülnek majd kedvencükért a hispánok, kérdés, hogy mennyire dobja ez fel, vagy zavarja meg a kétszeres világbajnokot, aki körül régen nem volt már akkora hisztéria, mint most.
Egyúttal itt említhetjük meg azt is, hogy két borzalmas hétvége után nagy nyomás lesz csapattársán, Lance Strollon is: hogy miért, arról Formula+ rovatunkban írtunk.
Mi változik a sikán kidobásával?
Egy jelentős változás történik a barcelonai pálya Formula-1-es vonalvezetésében: a hétvégi Spanyol Nagydíjon már nem kell teljesíteni a pálya végén található, 13-14-15-ös számmal jelzett sikánt, helyette az autók nagy tempóval veszik be a gyors jobbkanyarrá váló 13-as, valamint az utolsó, 14-es (eddig 16-os) kanyart – a nyomvonal így a 2006-ig használt verzióra tér vissza. A versenyzők többsége üdvözli a változást, de azt azért felvetették, hogy a bal első gumi nem kis terhelést kap majd ezen a nyomvonalon.
A pilóták szerint a gumimenedzselés, és az ehhez igazított beállítás megtalálása sorsdöntő lehet, a vasárnapi futam nagyrészt erről szólhat majd, bár a változtatás célja pont nem ez, hanem a célegyenes végi előzés megkönnyítése volt.