DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

A Ferraritól tart a Red Bull leginkább Monacóban

A városi pályán nem támaszkodhat az egyenesbeli fölényre és gumikezelésre a Red Bull. Ellenben a Ferrari mellett szól, hogy erős a lassú kanyarokban és az időmérőkön – erre mutatott rá Helmut Marko.

Monte-Carlo az a pálya, amely semlegesíti a Red Bull egyenesbeli előnyét. Monacóban az időmérős sikert fél győzelemként emlegetik – márpedig a Red Bullt eddig csak kvalifikáción sikerült legyőzni, az autó a futam távján sokkal versenyképesebb, mint időmérőn. Így a Monacói Nagydíj az üldözők nagy esélye lehet a győzelemre – Helmut Marko a Ferrarit nevesítette, amely általában egy körön a legerősebb a riválisok közül, valamint a lassú szakaszokon jól teljesít.

„Nem támaszkodhatunk a versenytempós előnyünkre Monacóban. Ott az diktálja a tempót, aki az élen áll, nem a gumihasználat lesz a döntő. Nincsenek egyenesek, ahol a sebességelőnyünk kijönne” – sorolta a Red Bull tanácsadója a Motorsport-Magazinnak, mi szól a Red Bull ellen a hercegségben. „Viszont láttuk már, hogy a Ferrari néha gyorsabb a Red Bullnál a lassú kanyarokban. Izgalmas lesz, meglátjuk. A legfontosabb a gyors gumimelegítés. Ez lehet döntő az időmérős körön” – beszélt arról Marko, melyik tényező határozza meg a kvalifikáció sorrendjét, ezáltal jó eséllyel a futam eredményét is.



„Alonso mindig jól szerepel, és a kedvezőtlenebb végsebessége sem számít Monte-Carlóban. Ha jó hétvégéjük lesz, és elöl végeznek az időmérőn, akkor egyértelműen esélyesként kell számolni vele” – tette hozzá, hogy Alonso és az Aston Martin is harcban lehet Monacóban.

Erre támaszkodhat a Ferrari

Az olasz istálló az egyetlen, amely időmérőn legyőzte a Red Bullt, Azerbajdzsánban mindkét időmérőn – Charles Leclerc pole-köre során a derékszögű kanyarokban nyert igazán Max Verstappenhez képest, az SF-23 mechanikai tapadása és kigyorsítása felülmúlta az RB19-et. A Marko által emlegetett lassú kanyarok Leclerc-nek kedveztek – a többi pályaszakaszon viszont kikapott a címvédőtől.

Az említett jellegű 2-es szektorban Leclerc 0,144 másodpercet adott Verstappennek, és Miamiban is hasonló volt a tendencia a lassú kanyarokban. A Ferrari-motor jobb a kigyorsítási szakaszok kezdetén, míg a Honda az egyenesek folytatásában kerül előnybe: ez is előny az olaszok oldalán Monacóban, ahol rövidek a padlógázas szakaszok.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: