A Mercedes eredetileg Imolában, az Emilia-romagnai Nagydíjon szerette volna először pályára vinni az idei első jelentős fejlesztési csomagját, ám mivel a múlt heti futamot törölték, ezt átütemezték Monacóra. Miközben Toto Wolff csapatfőnök a Mercedes hétvégi előzetesében továbbra is sajnálatát fejezte ki az olaszországi régiót sújtó katasztrófa miatt, az OE24-nek adott interjúban megjegyezte, hogy szerették volna kipróbálni az újításokat egy a monacóinál konvencionálisabb helyszínen:
„Természetesen szerettük volna látni, hogyan teljesítünk az új autóval Imolában. Amikor teljes egészében újradolgozod az autót, tudni akarod, mire képes a fejlesztett csomag” – fogalmazott a Mercedes-vezér.
„Monaco távol áll egy hagyományos versenypályától, ezért nem fogjuk tudni a hétvégén, hogy az autón végrehajtott változtatások valóban különbséget jelentenek-e” – jegyezte meg Wolff, bár azért hozzátette, hogy így is értékes adatokat fognak gyűjteni a megújított W14-esről.
A Red Bullra reagált a Mercedes, de utol is éri-e őket?
Amikor azt a kérdést tették fel a csapatvezetőnek, hogy vajon a fejlesztések révén felzárkózhatnak az idei évadot egyelőre domináló Red Bullhoz, így felelt: „Sajnos az nem fog ilyen gyorsan megtörténni. De reménykedem abban, hogy tehetünk egy lépést előre. Reagálnunk kellett a Red Bull fölényére. Mivel nem találtunk megoldást arra, hogy az autó az elején és a hátulján is gyors legyen, újraépítettük az autó alatti részt, a karosszériát és az első futóművet.”
„Nincsenek csodák a Formula-1-ben. Nem leszünk fél másodperccel gyorsabbak, de remélhetőleg némileg kevesebb problémánk lesz és folytathatjuk a munkát egy versenyképes autóval. Eddig túlságosan is merevnek bizonyult” – mondta el Wolff, aki elmondta, mit várnak a fejlesztésektől a csapatnál:
„Nem lesz csodaszer, olyasmi nem létezik a sportunkban. Reméljük, hogy egy stabilabb és kiszámíthatóbb alapot jelent majd, amelyre építhetünk a következő hetekben és hónapokban.”