Hétfő a 2025/2026-os szezonokra pályázó új csapatok jelentkezési határideje – aztán másfél hónap múlva, június 30-án közli az FIA, melyik istállót engedi be a Formula-1-be, ha lesz ilyen. A potenciális új szereplők között a legrégebb óta a General Motorsszal és Cadillac márkával szövetkező Andretti van a köztudatban, az amerikaiak érdeklődését az F1-es vezetés és a csapatok többsége azonban szkeptikusan fogadja.
Stefano Domenicali, a Formula-1 vezérigazgatója többször kiemelte: a lehetséges új csapatnak értéket kell vinnie a sportba. Mario Andretti, az 1978-as világbajnok – a csapatfőnök Michael Andretti apja – szerint nem kérdés, hogy az amerikai projektnél ez az érték megvan.
„Lássuk meg, egy olyan nemzetközi sportnak, mint a Formula-1, hasznára válik egy igazi amerikai csapat és gyártó” – idézi Andrettit az Autoweek. A GM szerepvállalása kapcsán hozzátette: „Ez egy csodás dolog lenne a motorsport számára.”
Andretti kontra Haas
Összehasonlításként a másik amerikai istállóval, a Haasszal állította párhuzamba saját ígéreteiket: „Gene Haasnak csapata van, de sosem tervezte, hogy amerikai versenyzője legyen. Michael elkötelezte magát, hogy mindig legyen legalább egy amerikai versenyző a csapatban. Emellett nincs hivatalos istálló, amelynek Formula-3-as vagy Formula-2-es csapata lenne, Michael pedig arra is vállalkozott, hogy indítson csapatot a két szériában, hogy lehetőséget adjon amerikai versenyzőknek az Európában szereplésre és a Formula-1-ig jutásra. Ez egy óriási kötelezettségvállalás hosszú távra.”
Arra a kérdésre, megkapja-e a rajthelyet az Andretti a szereplésre, az utolsó amerikai világbajnok tömören válaszolt: „Ennek kellene történnie.”