A Mercedes nyolcévnyi egyeduralom után a 2022-es szabályváltozásokkal lekerült a száguldó cirkusz trónjáról. Tavaly csak a harmadik helyen végeztek a konstruktőri pontversenyben, idén pedig már az Aston Martin is eléjük ugrott az erősorrendben.
Imolára ígérik a legnagyobb volumenű fejlesztési csomagjukat Toto Wolffék, de azt leszögezte, hogy nem fognak egyből a Red Bullokkal harcolni, a koncepcióváltás inkább csak egy jó alapot jelent a jövőre nézve. A legfőbb gondjuk azonban most sem aerodinamikai problémákra vezethető vissza, hanem az autó irányíthatóságára.
Már a teszten is látszott, hogy rengetegszer kitörik a W14-es hátulja a kigyorsítások alkalmával, s bár azóta valamelyest javult a helyzet e téren, még mindig nem sikerült 100%-ban megoldani ezt a problémát.
„A célunk az, hogy Imolában érkezik a B autó, de az a feladatom, hogy mindenki elvárásait menedzseljem. Nem arról lesz szó, hogy onnantól kezdve köröket fogunk verni a Red Bullokra, ez sokkal inkább egy jó kiindulási alap lesz számunkra, úgy gondolom” – idézi Wolffot a Motorsport oldala.
A csapathoz visszahívott technikai igazgató, James Allison szerint a fejlesztések „segítenek majd stabilabbá tenni az autó egyensúlyát, hogy sokkal vezethetőbb legyen.”
„A mi autónknak nem a leszorítóerő hiánya a legnagyobb problémája, sokkal inkább a vezethetőségen kellene javítanunk. Elérhetnénk nagyobb leszorítóerőt, de akkor az autó már túlságosan is alacsony lenne és merevebb volna a kelleténél. A fedélzeti kamerás felvételeket elnézve, egyedül a Red Bull autója tűnik a legstabilabbnak.”
„Összességében azt gondolom, hogy ezek a szívóhatással működő Formula-1-es autók úgy sz*rok, ahogy vannak. Ez inkább arról szól, hogy ki építi meg a legkevésbé sz*r autót. Amit minden bizonnyal át kell gondolnunk, az az, hogy pontosan milyen újításokkal érkezzünk meg Imolába. Valószínűleg viszünk magunkkal egy új első felfüggesztést, az ahhoz tartozó aero-elemeket és egy új padlólemezt. Ha ez az alap jó lesz, akkor elkezdhetünk előrébb lépni, mert jelenleg a legnagyobb problémát az jelenti, hogy amint befordítják versenyzőink az autót a kanyarba, annak hátulja megelőzi őket” – utalt a W14-es instabil hátsó részére Toto Wolff.