A téli időszak egyik meglepetéshíre James Vowles kinevezése volt a Mercedes stratégiai vezetőjéből a Williams csapatfőnökévé. Személye jelezte, a motorszállító és az ügyfélcsapat kapcsolata szorosabbá vált – beszédes, hogy nem kellett nem kellett letöltenie az ilyenkor megszokott kényszerű szabadságot –, egy értelmezés szerint egyenesen Toto Wolff helytartója lett a grove-i csapatnál. Ez a kapcsolat azonban eredményez egy tiltott területet is: Vowles számára tabu, hogy egykori kollégáit próbálja átcsábítani.
„Ez így van” – erősítettem meg az Auto Motor und Sportnak Vowles, hogy valóban nem környékezhet meg Mercedes-tagokat. „De ez nem csak velem és a Mercedesszel van így. Aki távozik egy csapattól, egyszerűen nem vihet magával embereket. Az én konkrét helyzetemben azonban ismerek nagyon okos embereket más szervezetektől, akikkel kapcsolatban vagyok.”
Vowles hozzátette, egyes csapatok azért vesztettek szakembereket, mert nem engedhetik meg maguknak fizetésüket – a költséglimitbe a csapattagok bére is beleszámít. „Remélhetőleg néhányan közülük hozzánk találnak” – beszélt arról, hogy ezeket a szakembereket tárt karokkal várja.
800 csapattag a Williamsnél
Meglepő, de a Williams létszáma inkább a nagycsapatokéra emlékeztet, mint a körülöttük levő kisebb istállókéra, ugyanis 800-an állnak az alakulat alkalmazásában. A fő azonban nem a puszta létszám, hanem a hatékonyság: kevesebb emberrel is lehet eredményesebb a Williams.
„Attól függ, mit csinál a 800 ember és milyen hatékonyan dolgoznak a költséglimitet betartva. Ez a fő, a hatékonyság. Nem gondolom, hogy eddig túlzottan okosan dolgoztunk a költségsapkával, de zajlik a folyamat, hogy ezt megváltoztassuk. Emiatt csökken az alkalmazottak száma is. A kérdésre a válasz az, hogy különböző modellek léteznek, a topcsapatokra, Red Bullra, Mercedesre, Ferrarira azonban jellemző, hogy sok okos embert alkalmaznak. Erre törekszünk mi is” – beszélt a létszámkérdésről Vowles.