Ferrari-pilótának lenni egyszerre áldás és átok. Az olasz csapat a legnépszerűbb a mezőny konstruktőrjei között, Formula-1-es történelme pedig rátesz még egy lapáttal a nyomásra, ami a vezetőkre és elsősorban a pilótákra nehezedik. A szenvedélyes szurkolók, a tifosi és az olasz média felől érkező elvárásokkal kemény munka megküzdenie a csapat tagjainak, különösen, ha nem olyan a teljesítmény, amilyenre az olaszok számítanak. Erről beszélt az F1 Nation podcast adásában a Ferrari volt tesztpilótája, Pedro de la Rosa.
„Amikor a Ferrarinál voltam, emlékszem, hogy egy rosszul sikerült hétvége után hétfőn bementem a gyárba, Stefano (Domenicali, akkori csapatfőnök) irodájába. Az asztalán ott voltak a levelei és az aznapi Gazzetta dello Sport kinyitva, és ekkor rájöttem, hogy gondban vagyunk. Ebből igazán jól látszik, milyen valójában a Ferrari” – mondta a 2013-ban és 2014-ben az istállónál dolgozó pilóta.
„Nehéz csapat. Hatalmas nyomás halmozódik fel a sajtó által. Abban a pillanatban, hogy nem jól teljesítesz egy bizonyos hétvégén, már rögtön utána, vasárnap délután négykor tudod, milyen hétnek nézel elébe.”
A Ferrari a 2000-es évek eleje óta vár új sikerkorszakára, Charles Leclerc-rel a volán mögött pedig reális esélyt láttak a szurkolók a hőn áhított világbajnoki cím megszerzésére, ehhez azonban a Red Bullnak is volt egy-két szava. Legutóbb 2009-ben szerepelt olasz pilóta az istálló színeiben Giancarlo Fisichella személyében, és De la Rosa úgy véli, okkal megy jobban a nem olasz versenyzőknek a csapatnál.
„Kevesebb nyomást helyez rájuk a sajtó, hiszen nem értik az olasz médiát. Ez az egyik oka annak, hogy a külföldiek ilyen jól teljesítenek a Ferrarinál. Ez nekik jól jön, de az olasz mérnökök, szerelők, azok az emberek, akik nap mint nap ott dolgoznak, ők megérzik a terhet. Nem is igazából a nyelvről szól ez, hanem inkább arról, mit tanultak a csapatról, mit jelent igazán a Ferrari és hogyan kezelik az elvárásokat” – véli a spanyol.