Talán a Mercedesen látni leginkább a javulást az első három F1-es hétvége után, az istálló a pocsék kezdés után Dzsiddában is biztatóbban teljesített, Melbourne-ben pedig kifejezetten jól mozgott az autó, ha a Red Bullt kivesszük az egyenletből. Erről beszélt Toto Wolff, a csapat vezetője:
„Én úgy gondolom, hogy a tavalyi autónkat alapvetően túl alacsonyra helyeztük, ezt a mostanit pedig a szezon kezdetén túl magasra” – idézi Wolff szavait a RacingNews365.com.
„Ezeket a döntéseket viszont már átgondoltuk és megértettük. A mostani beállításokkal viszont sokkal jobban érezheti a csapat, hogy hol működik jól az autó. Remek munkát végeztek a mérnökök aerodinamikai szempontból az elmúlt hetekben, és most egy kicsit kezd összeérni a dolog. Kell egy jó hétvége, amikor mindent ki tudunk hozni az autóból” – tette hozzá a csapat vezére.
Russell is bizakodó
Hasonló hangot ütött meg az istálló fiatal pilótája, George Russell is, aki Ausztráliában vezette is a futamot, és bár motorhiba miatt kiesett, de ő is bizakodó a fejlesztésekkel kapcsolatban.
„Valószínűleg több időt találtunk az elmúlt két-három hétben, mint a teljes tél folyamán, amikor egyértelműen rossz irányba fejlesztettünk. Most viszont egyértelműen jó felé haladunk, kőkeményen zajlik a munka, de még meg kell bizonyosodnunk arról, hogy úgy is működnek, ahogy kell” – mondta Russell.
Találtak valamit, ami készül
„A leszorítóerő mellett mechanikus alkatrészekkel is javítanánk az autó teljesítményét. Néhány új futóműelemen dolgozunk, amelyek megváltoztatnák az autó alapvető egyensúlyát és ezáltal vezethetőbbé válhatna, a pilótáinknak pedig meglenne az önbizalma ahhoz, hogy a határokat feszegessék vele. Ezeken felül pedig normális szimulációs munkákat végzünk, hogy az aktuális versenyhétvégén a lehető legjobb alapbeállítású autóval jelenjünk meg. Pár hete találtunk már dolgokat a szélcsatornában, azon dolgozunk, hogy ezeket teljesítményre váltsuk. Reméljük, hogy Bakuban ezek mind látszani fognak” – fejtegette nemrég James Allison technikai igazgató.