A Mercedes idei első nagy fejlesztési csomagját a Emilia-romagnai Nagydíjra, az évad hatodik versenyére időzítette, addig nem kap újdonságot a versenycsapat, a jelenlegi csomagot igyekeznek megismerni és a beállításokat tökéletesíteni. Ennél többet azonban eddig a fejlesztési csomagról nem árult el a Mercedes – így azt sem, hogy a küszöbön álló koncepcióváltás vagy legalábbis annak első lépése Imolában várható-e.
Az olasz Motorsport.com-nak adott interjúban azonban Toto Wolff elejtett egy részletet a fejlesztésről: „Sok innováció van folyamatban. Az autó kialakítása változni fog Imolában, és kiderül majd, mit von maga után ez a lépés” – fogalmazta meg Wolff.
A kulcs „az autó kialakítása”: a megfogalmazás nincs pontosítva, de érezni belőle, nem csupán néhány új alkatrész felszereléséről van szó, hanem ennél átfogóbb, W14 egészét vagy legalábbis jelentős részét érintő változásról. Vajon a kialakítás szó a koncepció szinonimájaként értendő? Imolában megérkeznek az autó bemutatója óta ígért módosított oldaldobozok, amelyek révén jelentős külső átalakuláson esik át a Mercedes versenygépe?
Változatlan célok a Mercedesnél
„Nem akarok változtatni a célokon jelenleg, még mindig azt akarom gondolni, hogy a világbajnoki harcért vagyunk itt, még ha ez nem is tűnik most reálisnak” – mondta Wolff ugyanebben az interjúban. „Még mindig az elején járunk, a csapatot pedig motiváltan akarom tartani a lehető legjobb munka érdekében.”
„Nem lehet tagadni, hogy egy csapat jelentősen a többiek előtt áll, aztán jövünk mi, az Aston Martin és a Ferrari nagyon szorosan. Hogy újra a világbajnokságért legyünk játékban, két olyan versenyzőt kell legyőznünk, akik most sokkal előttünk járnak, de egy másik harcot is meg kell vívni a második erő szerepéért. Mondjuk úgy, ez két cél” – beszélt arról Wolff, hogy az Ausztráliában látott, Red Bull mögötti pozíciót kell megszilárdítani először.