Az F1 bő 70 éves történetében korábban soha nem látott sikerszériát produkált a Mercedes alakulata 2014 és 2021 között, a csillagosok ez idő alatt ugyanis nyolc konstruktőri és hét egyéni bajnoki címet szereztek. A siker egyik fő letéteményese az istálló csapatfőnöke és egyben résztulajdonosa, Toto Wolff, aki 2009-ben a Williams társtulajdonosaként tűnt fel az F1-es paddockban, hogy aztán 2013-ban Ross Brawn távozását követően már Brackley-ben vegye át a stafétát. A pénzügyi világból az F1-be csöppenő Wolff elárulta, hogy 2020 végén közel állt a távozáshoz, ám a csapattal való közös munka megváltoztatta addigi befektetői szemléletmódját, ezért a maradás mellett döntött.
„2020-ban elgondolkodtam a jövőmön, mert a tervem az volt, hogy 49 éves koromtól kezdve nem szeretném ezt tovább csinálni, 50 évesen ugyanis már felnőtt vagy, nem pedig egy csapatfőnök. Addigra azonban megváltozott az eredeti projekt, azaz a részvények vétele majd eladása, ahogyan az a pénzügyi szektorban megszokott, és 2020-ban arra az elhatározásra jutottam, hogy ezt szeretném megtartani” – magyarázta Wolff.
„Életemben először megváltoztattam az üzleti stratégiámat: többé már nem azzal a befektetői szemlélettel közelítettem meg a dolgot, hogy részvényeket vegyek, feltornásszam az értéküket, majd eladjam, hanem hogy megtartsam, ami hatalmas változást jelentett. Több, mint egy évig tartott megemészteni, hogy nem szeretnék visszatérni a pénzügyi szektorba, ahol korábban 25 évig dolgoztam. Ehelyett szerettem volna egy valódi vállalkozóvá válni és örökre megtartani a cégemet” – idézi az osztrákot a Motorsport.com.
Az 51 éves sportvezető elismerte, hogy megbízásának idején a Mercedesnél csupán a márka értékének növekedését látták az F1-es istálló sikereiben, az elmúlt évtizedben azonban olyannyira szívéhez nőtt a gárda, hogy már képtelen hátat fordítani. „Akkoriban az volt az egyetlen fontos dolog, mert a bajnokságok megnyerése egyben nagyobb pénzügyi sikert is jelentett. Eredetileg hároméves szerződést írtam alá, aztán annyira élveztem a dolgot, hogy újabb három évre szerződtem, majd ismét hosszabbítottam 2019-től 2021-ig. Ugyanakkor 2020-ban nem tudtam, hogy akarom-e folytatni vagy sem. Korábban mindig a szerződés időtartamától függött, akkor viszont nem” – engedett betekintést a kulisszák mögé a Mercedes vezére.
„Ez az én cégem és az én csapatom. Az a probléma, hogy már nem tudnék hátat fordítani a csapatnak. Persze tehetséges szakemberek felkarolásával tudom módosítani a hatáskörömet, de számomra ez már nem csak egy projekt, hanem az én cégem. A három résztulajdonos egyikeként minden nap meg kell csípnem magam, hogy ekkora lehetőséget kaptam. Ez az összes jóval és rosszal együtt is fontos dolog” – zárta Wolff, akit azonban továbbra sem kell félteni az üzleti életben sem, hiszen az elmúlt napokban a Forbes magazin listája alapján dollármilliárdossá avanzsált.