DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Így viselkedik Hamilton a biztonsági autó mögött

Az F1 biztonsági autójának sofőrje sokféle versenyzővel találkozott már az évek során. Elmondása szerint az egyes pilóták egyedi módon tudják követni őt, ami Lewis Hamilton esetében különösen igaz.

A biztonsági autó a sportág egyik legfontosabb eleme, a Mercedes és az Aston Martin által biztosított autókat pedig továbbra is az óriási tapasztalattal rendelkező Bernd Maylander irányítja a Formula-1 versenyhétvégéin.

A német pilóta egykoron maga is autóversenyző volt, jelenlegi munkáját pedig 2000 óta végzi, vagyis 23 éve már annak, hogy a safety cart vezeti. Ezt az F1 mellett a világbajnokságot kísérő egyéb sorozatok esetében is megteszi, így rengeteg versenyzővel találkozott már, ezzel kapcsolatban pedig egy egészen érdekes dolgot osztott meg.

Az 51 éves pilóta ugyanis elárulta, ahogyan a legtöbb versenyző saját vezetési stílussal rendelkezik, úgy abban is egyediek tudnak lenni, mit csinálnak a biztonsági autó mögött autózva. Maylandernek az évek során olyan világbajnokokat is volt lehetősége ebben megfigyelnie, mint Michael Schumacher, Fernando Alonso, Kimi Raikkönen, Jenson Button, Sebastian Vettel, Nico Rosberg, Max Verstappen vagy éppen Lewis Hamilton.



Utóbbit azonban külön kiemelte az Auto Motor und Sportnak adott interjújában. „Lewis mindig elbújik egy kicsit az autó mögött. Mindig a holtterében kell keresgélnem őt, hogy hová tűnt éppen?” – mesélte Maylander.

Meglepte a felkérés

A német  tehát 2000 óta lett a safety car állandó pilótája, de az első felkérést 1999-ben kapta meg Imolában, amikor még a Porsche Supercup egyik versenyzője volt. A néha versenyigazgató Charlie Whiting személyesen ajánlotta fel neki az állást, amit a Benetton akkori tesztpilótájától, Oliver Gavintól vehetett át. A brit versenyző 1997 és 1999 között töltötte be ezt a posztot Maylander érkezéséig.  

„Kaptam egy hívást Charlie Whitingtól. Már azt hittem, valami baj van. Öt perc múlva kint voltam az irodából, aztán máris volt egy plusz munkám. Nem tudtam, hogy a munkáért fizetést is kap az ember” – mesélte nevetve Maylander, aki legőrültebb emlékeit is felidézte az interjú során.

„A 2007-es Japán Nagydíj Fujiban emlékezetes volt, valamint a 2011-es Kanadai Nagydíj, ahol a majdnem a futam felét levezettem! Nem kaptam trófeát, és majdnem lekéstem a hazafelé tartó gépemet, mert olyan későn ért véget a verseny. De ez a munkám, hogy mindenkit megnyugtassak és biztonságban tartsak, vezessem a mezőnyt és irányítsam a versenyt. A 2019-es Német Nagydíj is jó példa erre. Nagyszerű verseny volt, a határon voltam. Néhány kanyarban szélesen mentem, biztonsági okokból. Egy versenyautóban a lényeg, hogy a pályán maradj, a biztonsági autóban pedig az, hogy ne legyen ütközés” – tette hozzá.

Abu Dhabit sosem felejti el

A 2021-es év utolsó versenye hatalmas port kavart. Bár Max Verstappen és Lewis Hamilton látványos csatát vívtak a futamgyőzelemért és a világbajnoki címért, a versenyirányítás finoman szólva sem állt a helyzet magaslatán. Amikor az utolsó körre engedték el a mezőnyt, a lekörözöttek közül pedig csak azokat engedték el, akik az első két helyezett között autóztak, sokan értetlenkedve álltak a történtek előtt.

Ez úgyszintén igaz volt Bernd Maylanderre is, aki elmondta, hogyan érezte magát a leintést követően. „Sisakkal a fejemen sétáltam át a vendéglátóegységen, majd ezt követően először a paddock hátsó részében ültem le. Magamra kellett maradjak, hogy elgondolkodjak azon, mégis mi történt?” – emlékezett vissza az eseményekre.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: