DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

Dzsidda igazolta az Aston tempóját, de…

A csapatfőnök a második erősnek bizonyuló F1-es nagydíjhétvége után is óvatosságra int: még mindig csak két pályáról vannak adataik.

Az évadnyitó Bahreini Nagydíjon még meglepetésként hathatott a biztató teszt ellenére is, hogy az Aston Martin valóban betört az élbolyba, sőt bizonyos tekintetben a második erőnek tűnt a csapat a Red Bull mögött. Dzsidda előtt így is óvatos volt az alakulat, ehhez képest az AMR23-as még gyorsabbnak bizonyult az utcai pályán a Ferrarihoz és a Mercedeshez képest: ahogy arra az újabb dobogót szerző Fernando Alonso is rámutatott, ezúttal nem gumikezelésből, hanem tempóból voltak a második erő.

Amikor Mike Krack csapatvezetőt arról kérdezték, hogy meggyőzte-e őket a második erős hétvége, hogy az autójuk többféle pályán is gyors lehet, egyszerre adott magabiztos és óvatos választ:

f1-alonso-aston-dzsidda-1_2



„Úgy gondolom, ez a hétvége igazolta. De szerintem óvatosnak kell lennünk ezekkel a következtetésekkel. Két adatmintánk van, két teljesen eltérő pályáról. És ezen a két pályán versenyképesek voltunk, de vannak mások. És azt sem szabad alábecsülnünk, hiszen minden viszonylagos, hogy egy riválisunknak gondjai lehettek, amiről nincs tudomásunk, s ez megkavarhatja a sorrendet. Szóval várnunk kell, hogy meglássuk. A szezon végén kérdezzétek újra!”

A szaúdi futam előtti visszafogott céloknak is megvolt az oka Krack szerint: „Óvatosak voltunk a várakozásokat illetően, fogalmazzunk így. Megnéztük, miben más Bahrein, mint Dzsidda, s úgy láttuk, a nagytempójú részeken kevésbé voltunk versenyképesek Bahreinben. De persze sokan spóroltak is Bahreinben, szóval nem lehetett tudni, emiatt voltunk óvatosak. A másik pedig az egyenesbeli sebesség, azaz éppen azon a két területen voltunk kevésbé jók, amelyek itt dominánsak.”

 

Tartani tudja-e az Aston a formát az F1-es szezon végéig?

Nagy kérdés, hogy a „zöldek” lendülete az egész idényen keresztül ki fog-e tartani. Tavaly az Aston Martin a sereghajtók között indította a szezont, amelynek végére már a középmezőny élére küzdötte fel magát a versenyeken. Krack szerint ez mutatja, hogy idén is hatékonyan fejleszthetik a versenygépet, ugyanakkor itt is óvatosságra intett, ugyanis a tavaly látottak nem jelentenek garanciát arra, hogy 2023-ban is ez lesz a helyzet, s tartani tudják-e a jelenlegi helyüket az erősorrendben vagy esetleg még közeledni is tudnak a Red Bullra.

Arra a kérdésre, hogy az energiaitalosokra vagy a mögöttük lévő Ferrarikra és Mercedesekre koncentrálnak-e inkább, a csapatfőnök így felelt: „Mindig a leggyorsabb autó jelenti a referenciát. Ez az egyik dolog, a másik pedig az, hogy azonosítsuk a gyengeségeket és a fejleszthető területeket, megnézzük a saját autónkat, s aztán meglátjuk, hogyan alakul a hétvége. De nincs sok értelme sokat gondolkodni azon, hol állunk másokhoz képest: ez nem igazán változtat azon, hogy mit teszel, hiszen próbálsz javítani az autón, ahol az gyenge, s onnan továbblépni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: