DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

„A Ferrari nem javította ki gyengeségét, még rosszabb is lett benne” – így látja a riválisokat Marko

Az olaszoké a mezőny legerősebb motorja, de hiába, ha a gumikezelés még az előző évinél is gyengébb szinten tart. A Honda és a Mercedes erőforrása egálban Helmut Marko szerint.

A 2022-es szezonban a Honda számított a mezőny legjobb motorjának az egyenesekben, jellemzően a Red Bullok voltak végsebességben az élen – még ha a lassú kanyarokból való kigyorsításon le is győzték őket a Ferrarik. 2023-ban a bahreini teszt és versenyhétvége alapján fordult a kocka: a GPS-adatok szerint most már a Ferrari legerősebb végsebesség tekintetében. Az élcsapatok autóinak teljesítményét a különböző pályaszakaszokon a Formula+ rovatban elemeztük a versenyhétvége után – most a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko értékelte az ellenfeleket.



„Nincsenek pontos számaink az erőforrásokról, de a különböző összevetések és adatok alapján összességében azt feltételezzük, hogy a Ferrarié a legerősebb motor” – jelentette ki a Motorsport.com-nak Marko. „Azután következik a Honda, valamint nagyjából egy szinten a Mercedes. A Renault van a sor végén.”

A Ferrari gumikezelése

Hiába azonban a csúcssebesség, a Ferrari elmaradt a Red Bullhoz képest Bahreinben, a különbség elsősorban a futam távján volt nagy. Az SF-23 túl hamar elfogyasztotta a hátsó abroncsokat, így esélye sem volt a gumit jól kezelő RB19-cel szemben. A gumikezelés már 2022-ben is a Ferrari gyengesége volt, Marko pedig úgy látja, nemhogy kijavítani nem tudták, de még rosszabb lett a helyzet.

„Azt feltételeztük, hogy a csapatok, gondolok itt elsősorban a Ferrarira és a Mercedesre, dolgozni fognak a gyengeségeiken. Nézzük a Ferrarit. A végsebesség jelentősen növekedett, de a gumikezelés, a kritikus terület, egyáltalán nem javult, sőt azt mondanám, hogy szinte rosszabb lett hozzánk képest. Ami a Mercedest illeti, a kezdet ugyanolyan döcögős, mint tavaly volt. Azt gondolom, nem lesz erre gyors megoldás” – írta le mindkét csapatot, amely fenyegetést jelenthetne a Red Bullra.

Erről Marko már nem beszélt, de a Ferrari egy másik tavalyi gyengeségétől sem szabadult, a motor rossz megbízhatóságától, sőt ezen a téren is romlott a helyzet az eddig látottak alapján – 2022-ben a csapat a kilencedik versenyen kapott először motorcsere miatti hátrasorolást, miután Charles Leclerc öt komponensből is kifutott az egész évben felhasználható limitből. 2023-ban példátlan módon már a második versenyen megbüntetik a monacóit, ugyanis már most a harmadik vezérlőelektronikára van szüksége, ami 10 rajthelyes büntetést jelent Szaúd-Arábiában.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: