Egy Formula-1-be nevezni vágyó csapat kezdte meg a szakemberek leigazolását, a Racing News 365 értesülései szerint pedig ez a csapat nem más, mint az Andretti, akik januárban jelezték, hogy a General Motors támogatásával, a Cadillac márkanévvel együtt érkeznének a száguldó cirkuszba.
Bár az FIA elnöke támogatja az amerikai csapatot, az F1-es istállókat aggasztja, hogy ebben az esetben nem tíz, hanem tizenegy felé kellene osztani a jogdíjakat, és azt is felvetették már, hogy meg kellene emelni az új csapatok nevezési díját 200 millió dollárról 600-ra.
Az Andretti már gyűjti a szakembereket
Mindenesetre az amerikai csapat már szerződtetett néhány neves és ami ennél is fontosabb, hogy az F1-ben jártas szakembert, bár az FIA csak júniusban mondja ki végső döntését a 11. istállót illetően.
Az Andretti minden valószínűség szerint Nick Chestert szerezte meg, mint technikai igazgatót, aki a LinkedIn profilja alapján egy „felső kategóriás motorsport csapat” alkalmazottja 2023 márciusától. Chester már nagyjából 30 év tapasztalattal rendelkezik a Formula-1-ban, ugyanis az Arrowsnál kezdte karrierjét a 90-es évek közepén, mielőtt a Renault-hoz igazolt volna, ahol a teljesítményért felelős csoport vezetője volt Fernando Alonso bajnoki címeinek idejében.
2013 májusában a Lotus F1 Team technikai igazgatója lett, majd a 2016-ban visszatérő Renault-tól is megkapta ugyanezt a pozíciót, mígnem 2020 júliusában távozott Enstone-ból. Ezt követően a Mercedes, majd a McLaren Formula-E csapatának is dolgozott, utóbbi megbízatása most februárban ért véget.
Főtervezőnek azt a John McQuilliamet igazolták magukhoz, aki a Jordannél kezdett, még 1991-ben. Később a Manornál töltötte be ugyanezt a pozíciót, majd a Prodrive-nál is dolgozott, egészen 2019 áprilisáig.
A harmadik nagyobb fogása Andrettiéknek Jon Tomlinson lehet, aki dolgozott már együtt Chesterrel, még a Renault-nál és a Lotusnál. Tomlinson 2006 és 2011 között a Wiliiams aerodinamikai vezetője volt, de az elmúlt években dolgozott a Mercedesnek az F1-ben és a Formula-E-ben egyaránt.
***
Az új F1-es szezonra szerkesztőségünk is ráncfelvarrással készült: a minőséget és a hitelességet célzó tartalmakkal, újításokkal vágunk neki a 2023-as idénynek. Hogy mik ezek? Olvasd el ebben a cikkben, és tarts velünk idén is!