Harmatos szezonkezdést produkált a Mercedes a Bahreini Nagydíjon: Lewis Hamilton és George Russell mindössze az ötödik és hetedik helyen értek célba. Bár a pattogás legalább megszűnt a W14-essel, Hamilton szerint valójában még hátrafelé is lépdeltek, hiszen nem elég, hogy „mérföldekre” voltak a dobogótól, az Aston Martin látványos javulásával már csak a negyedik erőnek tűnnek.
A hétszeres világbajnok ennek ellenére sem csügged, sőt elmondása szerint ő igyekszik tartani a lelkét a csapatában – amikor arról kérdezték a britet, hogy aggódik-e, hogy nem sikerült fejlődniük tavalyhoz képest, így felelt:
„Az aggódás nem a megfelelő szó. Nem akarok túl sokat mondani erről, egyszerűen csak tovább kell dolgoznunk. Tudjuk, hogy nem ott vagyunk, ahol lenni szeretnénk, és azt is tudjuk, hogy nem ez a megfelelő autó. Nehéz ez, de próbálok pozitív maradni és felszegett fejjel hajtani a srácokat. Igyekszem a pozitív fény lenni a csapat számára és a lehető legtöbb pontot szerezni” – idézi Hamiltont a Motorsport.com.
Erre van szüksége a Mercedesnek
A 38 éves pilóta arra is rámutatott, hogy gumikezelés terén nem tartanak ott, ahol szeretnének, ennek javításához pedig leszorítóerőt kell találniuk:
„Alapvetően ugyanolyannak érződött, mint tavaly. Amikor reggel beszéltünk a stratégiáról, mondtam a srácoknak, hogy nem fogunk tudni olyan sokáig elmenni, mint szeretnék, és nem is tudtunk. Rengeteg munka vár ránk. Leszorítóerőt kell találnunk, mert az nagyon sok hiányzik, alapvetően ott fogunk sok időt találni.”
A Mercedes-vezér Toto Wolff a hétvégén először beszélt nyíltan arról, hogy már nem feltétlenül hisz abban, hogy az egyedi tervezési koncepciójuk versenyképes lehet az F1-ben, a futam után pedig szintén radikális változtatásokról ejtett szót. Arról, hogy várható-e B autó és tényleg szakítania kell-e a Mercedesnek a zéró oldaldobozos dizájnnal, a Pitwall friss adásában is beszéltünk: