Bár az időmérő után még bizakodó volt a második rajtsort kisajátító Ferrari a Formula-1-es idénynyitó Bahreini Nagydíjon, a futamon kijózanító pofont kaptak a vörösök. Charles Leclerc úton volt ugyan a dobogó felé, de végül motorhiba miatt félreállni kényszerült, míg Carlos Sainzt a hajrában elkapta és megelőzte az Aston Martinban ülő Fernando Alonso.
A versenyt megelőzően néhány alkatrészt elővigyázatosságból kicseréltek ugyan Leclerc SF-23-asában (pedig állították előzetesen, hogy megoldották a megbízhatósági gondjaikat 2022-ből), Frederic Vasseur csapatfőnök szerint azonban így is váratlanul érte őket a meghibásodás:
„Hogy őszinte legyek, még nem tudjuk pontosan, hogy mi történt. Volt egy gondunk délelőtt, kicseréltük az alkatrészt, de egyelőre nem tudjuk, mi a probléma forrása, hamarosan kivizsgáljuk, de még korai választ adnom erre.”
„Egyáltalán nem számítottunk ilyesmire, mert most szembesültünk vele először. Egyáltalán nem találkoztunk ezzel a gonddal a múlt héten a három csapat által megtett hat-hétezer kilométerünk során, ahogy a télen sem a próbapadon. De ismétlem: teljes kivizsgálásra lesz szükség, mielőtt pontos választ adok” – fogalmazott Vassuer, akit a RaceFans.net szaklap idézett.
Csak az időmérő biztató a Ferrari számára
A Scuderia vezéreként első nagydíjhétvégéjét teljesítő Vasseur azt is elismerte, hogy jobb tempóra számítottak a futam előtt: „Összességében nem ilyen képre számítottunk a futam előtt. Ha összegeznem kellene a helyzetet, akkor az időmérős tempó tekintetében ott vagyunk, harcoltunk a Red Bull-lal, legalábbis itt, Bahreinben, és ez pozitívum.”
„Ugyanakkor realistának kell lennünk. Ha fejlődni akarunk, a teljes képet látnunk kell, s a megbízhatóság terén nem ott állunk, ahol szeretnénk. Ha futamokat akarunk nyerni, akkor tiszta hétvégére van szükségünk, nem gondokra itt-ott. A gumikopás fényében szerintem Charles harmadik lehetett volna. A gumikopás talán a Mercedes szintjén van, és nem messze Alonsóétól, de nem a szükséges szinten.”
Vasseur azért rámutatott, hogy a futam középső fázisában a Red Bull tempóelőnye abból is származott, hogy az energiaitalosok két lágy szett gumit tudtak használni, míg a Ferrarinál kénytelenek voltak már az első kiállásnál a kemény keverékre váltani, mivel lágy–lágy–kemény felállással nem tudták volna teljesíteni a bahreini viadalt.