DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

„Az is meglepett, hogy ilyen sokáig tartottuk magunkat” – Sainz

A spanyol szerint Bahreinben beköszönt a valóság a Ferrarinak: jelenleg a Red Bull és az Aston Martin is gyorsabb a versenyen, ez aggasztja főként.

Carlos Sainz sokáig a negyedik helyen haladt a Formula-1-es idénynyitó Bahreini Nagydíjon, nagy lemaradásban a Red Bullokhoz és saját csapattársához, Charles Leclerc-hez képest. Aztán miután a monacói motorhibával kiesett, megörökölte a dobogós pozíciót tőle, amelyet azonban nem sokáig tudott tartani, Fernando Alonso ugyanis megelőzte őt, így végül a ferraris spanyolnak be kellett érnie a negyedik hellyel. A futam utáni értékeléséből azonban kiderült, hogy nem érte váratlanul mindez Sainzt:

„Nem annyira” – felelte az F1 TV riporterének azon kérdésére, hogy frusztrálta-e, hogy ez volt a maximum. „Igazából meg is lepett, hogy milyen sokáig ott tudtunk maradni abban a pozícióban, mivel a tesztről már tudtuk, hogy a Red Bullnak és az Aston Martinnak sokkal jobb a gumikopása és a versenytempója, mint nekünk. A végén be kellett érnünk a negyedik hellyel, nem gondolom, hogy sokkal többet elérhettünk volna ma.”

f1-sainz-alonso-bahrein-2023



„Kicsit beköszönt a valóság, itt tartunk most. Túlságosan elhasználjuk az abroncsokat: amint elkezdtem nyomni Fernando miatt, megfőztem a gumikat, majd azt is figyelni kellett, hogy Lewist visszatartsuk. Őt sikerült, de nagyon szűk az a rés, amiben játszhatunk a versenyt illetően.”

 

Nem a megbízhatóság, a tempó az aggasztó

A Ferrari tehát mindössze egy negyedik hellyel távozhat Bahreinből, Sainzt azonban elsősorban nem Leclerc műszaki problémája, hanem a két előtte záró istálló versenyen mutatott jobb tempója tölti el aggodalommal – bár szerinte lehet, hogy nem minden helyszínen lesz ugyanilyen a kép:

„Nincs ötletem a megbízhatóság kapcsán, de ami jobban aggaszt, az a Red Bullhoz képesti hátrányunk és az Aston versenytempója, ami pillanatnyilag jobb. Nem hiszem, hogy ez minden futamon így lesz, de ez azt mutatja, hogy az ilyen jellegű pályákon, ahol nagyon fontos a hátsó tapadás, sok versenyidőbe kerül ez nekünk. Úgyhogy sok dolgunk van: leszegett fejjel kell elvégeznünk a házi feladatunkat, és ez még csak az első verseny volt, szóval van lehetőségünk a fejlődésre.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: