A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown az MCL60 februári bemutatóján beszélt arról, hogy bár a márka jelenleg elégedett partnerével, a Mercedesszel, számba fogják venni a lehetőségeket motorszállítói piacon a 2026-os szabályrendszer bevezetése előtt. Elsősorban a McLaren és az említett évre partner nélkül maradó Honda újbóli összefogásáról szóltak az elmúlt hetekben a hírek, de felmerült egy másik opció is: az Independent lap értesülése szerint Brown a közelmúltban Milton Keynes-ben járt, hogy egyeztessen a lehetséges együttműködésről.
A Bahreini Nagydíj csapafőnöki sajtótájékoztatóján Christian Hornernek is nekiszegezték a kérdést – a Red Bull első embere pedig nem próbálta cáfolni a hírt, helyette beismerte, „természetesen” beszélnek lehetséges partnerekkel.
„Azt hittem, hogy csak ebédelni jött! 2026-os erőforrásgyártóként elkerülhetetlen, hogy párbeszéd folyik lehetséges motorszállításról. Természetes dolog, hogy beszélünk a lehetséges ügyfelekkel” – mondta a Formula.hu részvételével zajló sajtóeseményen Horner.
Ennek némileg ellentmond egy másik, Hornertől elhangzó megjegyzés: a csapatfőnök arról is beszélt, a Forddal összefogó Red Bull Powertrainsnek nem érné meg az elsődleges csapat és AlphaTauri mellett mást is ellátni. „Nyilvánvaló, hogy a motorszállítókra is vonatkozik költséglimit, amely segít kordában tartani a kiadásokat. A motorszállítás ára is szabályozva van. Az alapján, amit most látunk, nincs pénz ügyfélcsapatok ellátásában, nem termel profitot ez az üzlet” – magyarázta Horner.
A McLaren is elismeri, nézelődik motorfronton
A sajtótájékoztatón Andrea Stella szintén megnyilvánult ugyanebben a kérdésben. Az olasz lényegében Brown bemutatón elhangzott álláspontját ismételte meg:
„Erős partneri kapcsolatban állunk a (Mercedes) HPP-vel. Ugyanakkor nyilvánvaló, hogy ha messzebbre akarunk előre látni, akkor fel kell térképeznünk, mi elérhető. Ez természetes, nem igazán lehet meglepetésként tekinteni rá” – mondta a sajtótájékoztatón Stella.