DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Ez kezd komolyodni: Alonsóé az idei első F1-es nap legjobb köre

Folytatódik az Aston-tündérmese: Fernando Alonso produkálta a leggyorsabb kört a Bahreini Nagydíj második szabadedzésén.

Már villanyfényben, vagyis az érdemi eseményekével megegyező körülmények között rendezték a Bahreini Nagydíj második szabadedzését, vagyis az egyetlen olyan sessiont, ami valós képet adhatott arról, hogy mi várhat ránk a hétvége hátralévő időszakában. Az első edzésen többen még a lágy gumikat sem tették fel, Max Verstappen autójával beállításbeli problémák adódtak, a Ferrarik és a Mercedesek adósak maradtak a jó tempóval, így a második gyakorláson bőven volt mire figyelni.

Az rögtön, a legelső mért körnél látszott, hogy ez már komolyabb egy óra lesz: Esteban Oconé volt az első idő, ami azonnal jobbnak bizonyult, mint Sergio Perez első szabadedzésen legjobbnak bizonyuló köre. A lágy gumikat felrakó Ferrarik álltak az élre az első időszakban Leclerc–Sainz sorrendben, Lewis Hamilton kapott bő fél másodpercet, az érdekességet pedig az adta, hogy a közepeseken autózó Perez és Fernando Alonso szinte egált ment – ami egy újabb jel volt arra, hogy az Aston Martinnal talán számolni kell, ráadásul Verstappennek két-három tizedet adtak ők ketten.

Húsz-huszonöt percnyi tapogatózás után aztán felpörögtek az események, az edzés közepén ugyanis mindenki szinte egyszerre letudta az időmérős szimulációját, egy lágygumis gyorskört, ami után a totális meglepetést láthattuk a táblázat élén: a Verstappen–Perez párost megelőzve Alonso (!) foglalta el az első helyet az Astonnal.

A kép teljesen azért nem tisztult ki, Nico Hülkenberg ötödik és Lance Stroll hatodik helye jelezte, hogy valami csavar még lehet a dologban, de az Aston és Alonso nagyon várt jó tempója megérkezett, a Mercedesek a középmezőnyre voltak jók, míg Carlos Sainz egyáltalán nem tudott érdemi időmérős kört futni.

f1-alonso-astonmartin_2



A hajrában már hosszabb etapokat szimuláltak a csapatok, így a köridők nem javultak: az első edzés második helye után ezúttal a táblázat élén zárta a gyakorlást Alonso, így az Aston-hype újabb szintre léphet ezen a ponton. Stroll is nagyon gyorsnak tűnt az autóval annak ellenére, hogy egyetlen tesztkört sem teljesített vele, az edzés vége felé pedig a műtött csuklójára panaszkodott: a mérnöke szólt, hogy hol változtasson az íven, de azt válaszolta, hogy ezzel a kézzel ezt most nem tudja megtenni.

A Red Bulloknál nagy csodákat nem láthattunk, Verstappen és Perez nagyjából egált ment, a holland korábbi gondját sikerült megoldani, ők nagyjából elégedettek lehetnek ezzel az egy órával.

Leclerc sem volt túl lassú a Ferrarival (a Red Bulloktól kapott három tized körülbelül a várt hátrány a múlt hét után), a középmezőny viszont egyelőre olvashatatlan – az AlphaTauri és a Williams tűnik kicsit lassabbnak, a többiek annyira egy rakáson vannak jelenleg, hogy a mai adatelemzések és a holnapi változtatások tisztíthatnak majd kicsit a képen.

A Mercedesek és a Ferrarik vezethetősége mindenesetre nem tűnt túl kényelmesnek, a maranellóiak autója sem mozgott szépen, pattogott és csúszkált is, idegesnek tűnt, úgyhogy nekik is lesz min dolgozniuk szombatra. A Mercedesnél Hamilton tudott egy vállalható kört futni, fél másodpercet kapott Verstappentől, másfél tizedet Leclerc-től, ez önmagában rendben is lehetne, csak éppen körülöttük a komplett középmezőny felbolydult, az Aston mellett a Haas, a McLaren, az Alpine és az Alfa Romeo is hasonló tempóra volt képes.

Egy dolgot viszont említsünk meg zárszóként: Alonso idejénél három csapat, a Red Bull, a Mercedes és az Alfa Romeo is tudott jobb kört múlt héten, a teszten, ez és Hülkenberg váratlanul jó pozíciója is arra enged következtetni, hogy van még tartalék ebben holnapig. A kérdés csak az, hogy kinél mennyi…

A második szabadedzés végeredménye:

aston

***

Az új F1-es szezonra szerkesztőségünk is ráncfelvarrással készült: a minőséget és a hitelességet célzó tartalmakkal, újításokkal vágunk neki a 2023-as idénynek. Hogy mik ezek? Olvasd el ebben a cikkben, és tarts velünk idén is!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: