DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Továbbra is üldözőként tekint magára a Mercedes

Hiába a biztató csütörtöki teljesítmény, a csillagosok mérnökigazgatója, Andrew Shovlin szerint továbbra is az üldöző szerepében tetszeleg a Mercedes.

Optimistán nyilatkozott a csütörtöki tesztnap ebédszünetében Toto Wolff, a nyolcszoros konstruktőri bajnok Mercedes csapatfőnöke ugyanis elárulta: nyoma sem volt a csillagosok életét tavaly igencsak megkeserítő delfinezésnek a délelőtti órákban, sőt, George Russell bármiféle gond nélkül körözhetett a W14-essel. A fiatal brit helyét Lewis Hamilton vette át délután, a hétszeres világbajnok pedig további 83 kört teljesített problémamentesen a feketébe öltözött versenygéppel.

A Mercedes mérnökigazgatója, Andrew Shovlin az első nap leintését követően megerősítette Wolff szavait, a brit szakember azonban továbbra is a Red Bullt és a Ferrarit tartja az etalonnak. „Az első napon lehetetlen megállapítani, hogy hol tartunk, mert ilyenkor a teljesítmény mindig a háttérbe szorul, mindazonáltal máris azonosítottunk néhány olyan területet, amelyeken további erőtartalék lappang. Továbbra is abban a hitben végezzük a munkánkat, hogy fel kell zárkóznunk és rengeteget kell dolgoznunk, hogy még több teljesítményt találjunk az egy hét múlva esedékes első futamra” – idézi a britet a Motorsport.com.



„A következő két nap ugyanolyan sűrű lesz, mint a mai, mert próbáljuk a lehető legtöbb tanulnivalót belezsúfolni a programba. Remélhetőleg az autó a továbbiakban is óraműpontossággal működik majd, így pedig a lehető legtöbbet hozhatjuk ki a rendelkezésünkre álló időből.”

A tavalyi problémás szezont követően Shovlint kétségkívül reménnyel töltötte el a W14-es problémamentes futása a szahíri aszfaltcsíkon. „Az autó hibamentesen körözött a kezdetektől egészen a leintésig, ezzel lehetővé téve számunkra, hogy teljesítsük a mára tervezett programot. Mindig szükség van néhány napra az autó megértéséhez, de úgy hiszem, hogy már ma sikerült felmérni, hol javíthatnánk az egyensúlyán. Biztatónak hatott, hogy a W13-asnál egy sokkal nyugodtabb és stabilabb versenygéppel dolgozhatunk” – zárta gondolatait a brit mérnök.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: