Adrian Newey kétségkívül az F1 elmúlt három évtizedének egyik legmarkánsabb alakja, ami a sportág mérnöki oldalát illeti, hiszen a 64 éves szakember munkáját dicséri a Williams uralkodása a ‘90-es években, az évtized végén pedig már a McLarent vezette vissza a csúcsra, 2006 óta pedig a Red Bull sikereiért tesz meg mindent – igen sikeresen, mint azt a hat egyéni, és öt konstruktőri bajnoki cím mutatja. Newey az utóbbi időben több F1-en kívüli projektben is részt vett az energiaitalosok kötelékében, ezzel együtt pedig immár kevésbé aktívan vesz részt az F1-es autó tervezésében, de ez korántsem jelenti azt, hogy ne lenne beleszólása a Pierre Wache vezette technikai csapat dolgaiba.
Az Aston Martin technikai igazgatója, Dan Fallows 2006 és 2021 között 15 éven keresztül dolgozhatott együtt a legendás szakemberrel, ezalatt pedig sikerült megfejtenie Newey titkát, amelyet saját munkája során is igyekszik hasznosítani. „Azon szerencsések egyike vagyok, akik dolgozhattak az irányítása alatt és megfigyelhették a munkamódszereit. Nagyon egyértelmű megközelítéssel rendelkezik az autó tervezésével és fejlesztésével kapcsolatban, különösen a dolgok aerodinamikai oldalát illetően. Mindannyian tisztában vagyunk vele, hogy nem szereti a kompromisszumokat, emellett nagyon sok figyelmet szentel a részleteknek. Engem azonban a leginkább az fogott meg benne, hogy hiányzik belőle az arrogancia. Nagyon nyitottan hallgat meg másokat, amennyiben valamelyik általa javasolt megoldás nem működik, vagy másnak jobb ötlete támad, és teljesen mindegy, kitől érkezik a javaslat” – idézi Fallowst a Motorsport.com.
„Mindezt én is próbálom alkalmazni a munkám során és igyekszem arra biztatni a technikai csapatot, hogy legyenek nyitottak, bármennyire is pontos elképzelésekkel és ötletekkel rendelkezünk az autó fejlesztése során, valamint mellőzzük az arroganciát. Ha valaki jobb javaslattal áll elő, akkor figyeljünk oda arra, teljesen mindegy, kitől érkezik. Azt hiszem, ez Newey egyik legnagyobb erőssége, én pedig remélem, hogy ezt a szemléletet viszem tovább a munkám során” – zárta az Aston Martin technikai vezetője.