DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Hamilton: A mi csapatunk sosem másolt!

Mindenki a Red Bullt utánozza autókoncepció terén az F1-ben, leszámítva a Ferrarit és a Mercedest. Lewis Hamilton büszke rá, hogy csapata saját útját járja.

A jelenlegi generációs Formula-1-es autók egyik legfontosabb alkatrésze az oldaldoboz, egy olyan terület, ahol a mérnökök számára viszonylag nagy szabadság megengedett. Míg a 2022-es szezont a csapatok saját megoldásaikkal kezdték meg, 2023-ban a többség elkezdte másolni a jól bevált megoldást: a Red Bulléhoz hasonló oldaldoboz szerepel számos új autón, köztük a McLarenen.

Ezzel szemben a Mercedes már 2022-ben is kitűnt a sorból extra keskeny oldalszekrényével, és bár a koncepció, amelynek fontos része az alkatrész, a szezon során sok nehézséget okozott a csapatnak, a jellemvonás a W14-esen is fent maradt. Lewis Hamilton büszke rá, hogy nem mások bevált ötleteit utánozzák.

„Nem hiszem, hogy valaha olyan csapat voltunk, amely a többieket másolta. Mindig is saját gondolataink voltak, ez a csapat mindig hihetetlenül kreatív és innovatív volt, szereti a saját útját járni. Ez működött a múltban is” – mondta a Formula.hu online részvételével zajló szerdai sajtótájékoztatón Lewis Hamilton. A 2014 és 2020 közötti tarolás során valóban számos bravúros műszaki megoldást dolgozott ki a Mercedes, mint például a DAS és FRIC.



„Látunk olyan autókat, amelyek ahhoz közelítenek, ahogyan a Red Bull fog valószínűleg kinézni, leszámítva a Ferrarit” – beszélt arról, hogy a kisebb csapatok többségén a Red Bull tavalyi megoldásai köszönnek vissza. „Tavaly mi megérkeztünk, és azt gondoltunk, gyorsnak tűnik az autó, de nem ez volt a helyzet a sok gond miatt.”

„Ezek után újabb szezonnak vágunk neki egy sok szempontból hasonlóan kinéző autóval, mivel sok elemet nehéz megváltoztatni. De bízni kell a mérnökökben, és ezt teszem én is. Kitartunk mellette, ezzel fogunk menni, és remélem, hogy bebizonyosodik, olyan jellemvonásai vannak, amilyenekre számítunk. Ha nem, meg fogjuk találni a kiutat. Úgy vélem, a mérnökök és versenyzők dolga, hogy megoldásokkal álljanak elő.”

 

Wolff szerint az F1-ben merésznek kell lenni

Ugyanezen a sajtótájékoztatón a csapatfőnök is beszélt az oldalszekrény-kialakításról. Toto Wolff azért elmondta, nem dacból ragaszkodtak a W13 koncepciójához: egy alapvető szemléletváltás két-három lépést jelentett hátra, amit a csapat nem engedhet meg magának, ha az élmezőnyben akar maradni.

„Fontos ebben a sportban, hogy vakmerők legyünk, a tavalyi autón alkalmazott megoldásokra pedig ma is büszke vagyok. Nem hisszük, hogy az oldaldoboz kialakítása volt az alapvető oka, amiért nem teljesítettünk jól. Nincs szent tehén ebben a koncepcióban, nincs arról szó, hogy nem akarjuk senki más ötleteit követni” – mondta Wolff, aki már az első versenyeken fejlesztést ígért a szóban forgó területen.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: