DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 30. kedd
F1

Ezért nem kukázta a problémás W13-as alapjait a Mercedes

Magukat is megkérdőjelezték az előző évi gondok kapcsán, de az F1-es istálló szakembere állítja: érdemes volt kitartani a koncepciójuk mellett.

Bemutatta új Formula-1-es versenygépét a Mercedes, és bár a fő fókusz a W14-es fekete festésére irányult, szintén figyelemreméltó érdekesség, hogy a csapat nem szakított a szűk oldaldobozos koncepcióval. Pedig tavaly felmerült, hogy a W13-assal kapcsolatos számos probléma – mindenekelőtt a többieknél őket jobban sújtó delfinezés – miatt esetleg kukázza az egyedi kialakítást a nyolcszoros konstruktőri világbajnok alakulat, s áttér egy a Red Bulléhoz közelebb álló megoldásra, de végül kitartottak a saját irány mellett.

„Ha megnézzük a W14-est, látható a W13-as DNS-e, de mellette sok fejlesztés a részletekben. Ez meglepheti az embereket, de a tesztek során azt láttuk, hogy nincs okunk eltérni a koncepciónktól. A tavalyi problémáink, különösen a pattogás, nem az autó geometriájából adódott” – magyarázta Mike Elliott, a csapat technikai igazgatója.

f1-mercedes-w14-2023-2



A szakember nem tagadta, hogy felmerült bennük a váltás gondolata: „A tavalyi év során megkérdőjeleztük magunkat, azon gondolkodtunk, hogy nem követtünk-e el egy óriási hibát. Nem kell-e alapjaiban változtatnunk azon, amit csinálunk? De úgy gondolom, ha mindent széttépünk, akkor újra kell kezdenünk az elejéről, így végül hátrébbról fogunk indulni. Úgyhogy meg kellett hozni a helyes döntéseket.”

„Noha voltak problémáink a tavalyi autóval, úgy vélem, rengeteg jó dolog is volt benne, sok dolog működött. A versenyzők beszéltek például a megbízhatóságról. Szóval szerintem óvatosnak kell lennünk, és nem kidobnunk az egészet.”

Így is van bőven változás az új F1-es Mercedesen

Persze a legérdekesebb részlet ugyan az oldaldoboz volt a tavalyi extrém megoldás fényében, azért más elemei így is változtak az autónak 2022-höz képest. Elliott elsősorban a felfüggesztéseket emelte ki, de módosult a karosszéria is annak érdekében, hogy kisebb legyen a W14-es légellenállása, ami szintén az előző évi konstrukció egyik fő gyenge pontja volt:

„Minden a részletekben rejlik, és sok részlet nem is látható. Főként az autó alatt lesz rengeteg fejlesztés” – magyarázta Elliott. „Úgy gondolom, az egyik lényeges rész számunkra, hogy teljesen megváltoztattuk az első és a hátsó felfüggesztést, próbálva segíteni a súlycsökkentést, de egyúttal az autó kezelhetőségét is. Látható lesz majd néhány jelentős változás a karosszérián, de az alap-DNS továbbra is ugyanaz. Gyakorlatilag minden egyes területet megnéztünk és feltettük a kérdést, hogyan tudnánk javítani azon, amit csináltunk. Megnéztük a tavaly tapasztalt problémákat, és hogy miképp tudjuk a legjobban garantálni azt, hogy idén nem jelentkeznek ezek a gondok. Szóval minden a részletekben rejlik.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: