A szerdai Mercedes-bemutató legfőbb érdekessége egyértelműen az volt, hogy a W14-es újra fekete színekben pompázik, kiegészülve némi Petronas-türkizzel. Az Ezüst Nyilak alapszíne természetesen – ahogy az a nevében benne is van – az ezüst, ám 2020-ban és 2021-ben feketébe borultak az F1-es autóik, mivel ezzel is a sokszínűségért és az egyenlőségért folytatott harcra szerették volna felhívni a figyelmet, amelynek élére állt pilótájuk, Lewis Hamilton is.
Tavaly visszatértek az ezüsthöz, a 2023-as versenygép viszont már újból fekete – az ok azonban ezúttal más. Ráadásul maga a fényezés is eltér a két évvel ezelőtt látottól: míg egyes részek matt feketére vannak festve, máshol a nyers karbon látszik, azaz nincsenek lefestve az autó bizonyos részei.
A megfejtés egyszerű: elsődleges a súlycsökkentés vezérelte a Mercedest (ahogy egyébként a többi csapatnál is ezért láthatunk több fekete részt a dizájnokban). Toto Wolff csapatfőnök így beszélt erről a bemutató kapcsán:
„Tavaly túlsúlyosak voltunk. Idén próbáltuk kitalálni, hol tudunk minden egyes grammot megspórolni. Úgyhogy a történelem most ismétli önmagát. Látható, hogy vannak nyers karbon részei az autónak, míg mások matt feketére lettek festve. Nyilván amikor 2020-ban megváltoztattuk a fényezést, ott elsősorban a sokszínűségre és az egyenlőségre való figyelemfelhívás vezetett minket, ami mindig közel áll a szívünkhöz. A fekete szín akkor a DNS-ünk részévé vált, úgyhogy örömmel térünk vissza hozzá.”
Maga az Ezüst Nyíl is hasonlóan keletkezett
Nem véletlenül utalt arra Wolff, hogy a történelem ismétli önmagát, hiszen a Mercedes egész Ezüst Nyíl-mítosza is hasonlóan indult, legalábbis a legenda szerint. Ahogy azt a csapatvezető is felelevenítette az eseményen: annak idején a Mercedes versenygépei eredetileg fehér színben pompáztak, ám így túlsúlyosnak bizonyultak, ezért lekaparták róla a festéket, amely alatt megmaradt az ezüstszürke alumínium – innen a Mercedes elnevezése és hagyományos színvilága.