Az utolsó pozícióban végzett 2022-ben a konstruktőrök között a Williams a Formula-1-ben: csupán néhány alkalommal tudott pontot szerezni Alexander Albon, Nicholas Latifi és az előbbit egyszer helyettesítő Nyck de Vries. A remények az idei évad előtt sem lehetnek vérmesek, az újonc Logan Sargeant érkezésével egyértelműen vezérpilótai szerepkörbe lépő Albon mégis óvatosan bizakodó az eddig látottak alapján:
„Nehéz megmondani. Azt mondanám, hogy egyértelműen jobb helyzetben vagyunk, mint voltunk a tavalyi esztendő végén” – fogalmazott a 2023-as kilátásokról a Formula.hu jelenlétében a Williams bemutatója előtt. „De nem tudom, ez hogyan fog megmutatkozni a pályán, nem tudom, mekkora lépést tesznek meg előre a többiek. Az idő majd eldönti. Amikor a szimulátorban vezetsz, rengeteg tényező lehet, ami félrevisz. Egyelőre úgy érezzük, jobban állunk, de nehéz megmondani, pontosan hol is vagyunk.”
A brit-thai pilóta semmiképp sem számít jelentős ugrásra az év elején, mint azt például tavaly láthattuk a Haastól, amely a 2021-es küszködés után eleinte a középmezőny első felébe tartozott 2022-ben: „Az év elején nem hiszem, hogy olyanok leszünk, mint például tavaly a Haas, amely egyből az elején rendkívül versenyképes volt. Elég sok mindenen változtattunk az autón a filozófiáját és azokat a területeken illetően, ahol változtatni akarunk a kanyarok közbeni viselkedésén. Némi időbe telhet ezeknek a megértése és optimalizálása.”
„Egyértelmű gyengeségei voltak az autónak” – folytatta Albon a 2022-es versenygép kapcsán. „Nemcsak én mondom ezt, hanem Nicky [Latifi] is, meg Logan is vezette azt a gépet. Elég nyilvánvaló gyenge pontjai voltak. A lassú tempónál blokkoltak az első kerekek, ez komoly problémát jelentett számunkra tavaly, ezen próbáltunk meg úrrá lenni és megérteni az okát. Közös cél, hogy ezeken a területeken fejlődjünk, és elég egyértelműek ezek a célok.”
A versenyző reméli, a fejlesztések ütemezése terén is változtat a Williams: „A fejlesztéseket illetően tavaly csak egy nagy és igazán jelentős csomagunk érkezett. Remélhetőleg tudunk idén kisebb, de gyakoribb újításokat hozni. De meglátjuk, mi lesz a helyzet Bahreinben, s aztán hatékonyaknak kell lennünk a fejlesztésekkel.”
Mi Albon célja idén az F1-ben?
Albon azt is elmondta a sajtóbeszélgetés során, hogy az elsődleges céljuk a csapattal együtt a fejlődés, és szeretne sokkal rendszeresebben a pontszerzők között végezni: „Volt néhány futam tavaly, ahol sajnos a Q1 volt minden, amit elérhettünk. Ha folyamatosan a Q2-ért tudunk harcolni és eljutunk a mezőny azon részébe, nyilván több lehetőségünk lesz pontokért is küzdeni, többször fogunk odajutni.”
Előző évben a Williams főként a nagy tempójú, hosszú egyeneseket tartalmazó helyszíneken muzsikált az átlagosnál erősebben, s Albon nem zárja ki, hogy ez 2023-ban is így lesz: „Nyilvánvalóan megvoltak a nekünk kedvező pályáink tavaly, mint például Spa és Monza. Nem lennék meglepődve, ha továbbra is erősek lennénk ezeken a területeken és pályákon. De minden versenyen szeretnék optimálisan teljesíteni, a cél pedig a folyamatos pontszerzés. A dobogó is remélhetőleg, de azt majd meglátjuk.”