Ritkán látható eredménysort produkált 2022-ben a Red Bull a Formula-1-ben: összesen 17 nagydíjgyőzelmet aratva húzták be az egyéni és a konstruktőri vb-címeket – ebből rekordot jelentő 15 elsőséget Max Verstappen gyűjtött. Pedig az autó versenyképességét tekintve a Ferrari sokáig harcban volt az RB18-assal, sőt bizonyos tekintetben még jobbnak is tűnt annál, míg az idényt döcögősen kezdő Mercedes a szezon végére produkált látványos felzárkózást.
A másik két nagycsapat miatt Verstappen keményebb kihívásra számít 2023-ban, de a Red Bull korábbi pilótája, Mark Webber szerint ez csak udvarias megnyilvánulás volt a hollandtól, ugyanis továbbra is a bikák lesznek a favoritok:
„Továbbra is a Red Bull lesz a legveszélyesebb csapat eleinte” – nyilatkozta az ausztrál exversenyző a Motorsport.com szaklapnak. „Igazából mindenki másnak emelnie kell a szintjén minden téren. Láthattuk, hogy a Mercedesnek remek volt a megbízhatósága, a Ferrarinak nyilván kevésbé. De a Red Bullnak is rendben volt a megbízhatósága, és minden egyes pályán erős volt. Max pedig néha ’Formula-1 plusz’ szinten teljesített. Számomra a fénypontot az jelentette, ahogy átvágott a mezőnyön Spában. Az egyszerűen hihetetlen volt.”
Mennyit jelentenek a költségsapkás szankciók?
A Red Bull amiatt is kiélezett versengést vár, hogy a költséglimit 2021-es túllépése miatt korlátozták – konkrétan a szabályokban foglaltnál tíz százalékkal csökkentették – a szélcsatornás tesztelésre fordítható idejüket, amely így már jelentősen kevesebb a két rivális topcsapaténál. Christian Hornerék szerint ez nagy érvágást jelent majd számukra, de Webber állítja: egyelőre senki sem tudja, milyen hatással lesz ez az energiaitalosokra – ráadásul vannak más ismeretlen tényezők is az egyenletben:
„Nem hiszem, hogy bárki is tudja igazából, mennyire lesz ez hatással rájuk, de biztos vagyok benne, hogy elég kreatív emberünk van ahhoz, hogy folytassák, amit eddig láttunk. De szerintem azt sem igazán tudjuk, mennyire adta fel a tavalyi évet a Mercedes. Igazából a feladás nem is jó szó, mert mindig lehet valamit tanulni a következő évre. De arra célzok, hogy miként osztották meg az időt, a fejlesztéseket és a pénzt a tavalyi és a 2023-as autó között. Mindezeknek köszönhetően izgalmas lesz látni, hogyan alakul a szezon első negyede.”