DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

„Rengeteg még benne a potenciál” – marad a koncepció a Mercedesnél?

Az F1-es csapatot irányító Toto Wolff ismét elég egyértelmű utalást tett rá, hogy a Mercedes 2023-as autója továbbviszi a zéró oldaldobozos kialakítást.

Zsinórban nyolc konstruktőri világbajnoki elsőség után 2022-ben nagyot zuhant vissza a Mercedes a Formula-1-ben: különösen a szezon első szakaszában küszködtek a pattogással, amelyet az év során sikerült nagyjából leküzdeniük, sőt Brazíliában még egy futamgyőzelem is összejött az alakulatnak.

A szenvedésük okán felmerült, hogy a csapat 2023-ra szakíthat a többi istálló koncepciójától radikálisan eltérő zéró oldaldobozos kialakítással, ám Toto Wolffék már korábban is tettek utalást arra, hogy mivel úgy érzik, a probléma nem ebben gyökeredzik, maradnának a megoldásnál, amelyben érzésük szerint még sok potenciál rejlik. Ezt most a csapatvezető újfent megerősítette a James Vowles williamses kinevezése kapcsán összehívott sajtóbeszélgetésen:

f1-mercedes-hamilton-abudhabi-2022



„Úgy gondolom, megértettük, hogyan estünk vissza és hol vannak a hiányosságok, hol voltak elmaradások ennek megértésében, és keményen dolgozunk azon, hogy egy olyan autóval rukkoljunk elő, amely megoldja mindezeket. De csak a teszt kezdetekor fogjuk meglátni, sikerült-e kiaknáznunk a potenciált, amelyről úgy hisszük, mindig is benne volt az autónkban” – idézi Wolff szavait a RaceFans.net szakportál.

 

Felzárkóznának a Red Bullra és a Ferrarira

Bár a 2022-es évad végére feljavult a Mercedes teljesítménye, azért így is maradtak a harmadik erő az F1-ben. Wolffnak viszont feltett szándéka csatlakozni a másik két élcsapathoz idén:

„Nincs kétségünk afelől, hogy amikor fél másodperces hátrányból indulunk, akkor nehéz lesz felzárkózni olyan nagy csapatokra, mint a Red Bull vagy a Ferrari. Ugyanakkor rendkívül eltökéltek vagyunk abban, hogy ezt megtegyük, de a realitások talaján kell tartanunk a várakozásainkat. Ha úgy teljesítünk, ahogy azt reméljük, akkor szeretnénk részesei lenni az élen zajló versenynek. Úgy vélem, az egy jó kiindulási pont lenne.”

„De ezt nem vesszük garantáltnak. Könnyen lehet, hogy a különbség ugyanakkora lesz, mint az előző szezon végén. De úgy gondolom, annyi potenciál rejlik még az autónkban, a koncepciónkban, ahogy az autót vezetjük és így tovább, hogy talán a fejlődési görbénk meredekebb lehet a következő hónapokban.”

A Mercedes február 15-én rántja le a leplet a W14-esről, amely egy héttel később a bahreini teszt keretein belül gurul pályára Lewis Hamiltonnal és George Russell-lel a volánnál.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: