A 2010-es évek közepén mélypontra jutott a McLaren, amikor a Hondával kötött együttműködés során a mezőny végére zuhantak. Zak Brown ezen időszak után, 2018-ban vette át a wokingiak irányítását, s azóta újra a középmezőny első felébe küzdötte magát az alakulat, amely 2021-ben futamot is nyert.
Az igazi áttörés azonban még várat magára, ehhez pedig – ahogy arra a néhány hete a Sauberhez távozott Andreas Seidl is rámutatott évekkel ezelőtt – infrastrukturális fejlesztésekre, különösen a szélcsatornáéra van szükség a McLarennél. Ez pedig rövidesen elkészül, így Brown tudja, hogy akkor már tényleg bizonyítaniuk kell majd:
„2023-ban még nem leszünk harcban, de 2024-től kezdődően kopogtatni szeretnék a dobogók és a győzelmek ajtaján” – nyilatkozta a vezérigazgató a RacingNews365.com szaklapnak. „Még nem élvezhetjük majd a technológiai infrastruktúránk fejlesztésének előnyeit 2024-ben, mivel a szélcsatornánk idén év közben lép működésbe, azaz a jövő évi autót még egy öregebb technológiával kezdjük majd el fejleszteni, s utána visszük át az újba. Szóval 2025-ben harcolhatunk majd igazán, addigra lesz meg mindenünk, ami szükséges. Akkor már nem lesz kifogás.”
Az előrelépés megkérdőjelezhetetlen
Brown arra is rámutatott az interjúban, hogy az irányítása alatt mekkorát fordult a világ a McLarennel: „Ha megnézzük, hol volt a McLaren az utóbbi öt évben, nyilván szeretnénk lineáris fejlődést látni. Amikor megkezdtük ezt a kalandot és kineveztek vezérigazgatónak, a valaha volt legrosszabb szezonunk után voltunk 2017-ben. Nem voltak szponzoraink, komoly anyagi és morális problémákkal küszködtünk, és csak egy Formula-1-es csapat voltunk.”
„Most már egy versenyképes F1-es istálló vagyunk, és összesen kilencszer álltunk dobogón, mióta 2019-ben visszajutottunk oda, nyertünk egy futamot, szereztünk egy pole-t és kis híján nyertünk egy másik versenyt is, az autónkon pedig fantasztikus márkák szerepelnek.”
Brown azt is hozzátette, hogy eközben több más szériára kiterjesztették a tevékenységüket: az IndyCarban tavaly kis híján megnyerték az Indy 500-at, beszálltak az Extreme-E-be, idén pedig már a Formula-E-ben is csapatuk van. „Az elmúlt öt év sikerei minden sorozatban megalapozták a következő öt esztendőt, és minden évben bajnokságokért fogunk harcolni. Még néhány évre vagyunk ettől a Formula-1-ben, de oda fogunk érni, nem lehetünk messze tőle” – fogalmazott.
A McLaren idén az ötödik szezonjára készülő Lando Norrisszal és az újonc Oscar Piastrival áll rajthoz a Formula-1-ben.