A 2023-as pilótakeringő pikantériája, hogy két csapatnál is honfitársát szorította ki az új igazolás: a McLarennél az ausztrál Oscar Piastri vette el Daniel Ricciardo helyét, a Haasnál pedig a 12 évvel idősebb Nico Hülkenbergnek szavaztak bizalmat Mick Schumacher helyett – ráadásul Ricciardo és a fiatal német sem csak az istállótól, hanem az F1-ből is kiszorult. Fontos különbség azonban, hogy míg a két ausztrál között nincsen harag – Melbourne-ben egy autóban ülve fotózták le őket –, addig Hülkenberg és Schumacher még csak nem is kommunikált egymással a novemberi bejelentés óta.
„Nem beszéltünk egymással azóta. Sőt, igazából előtte sem szoktunk eszmét cserélni” – nyilatkozta Hülkenberg az RTL-nek. „Mick egy másik generáció, sosem volt köztünk igazi kapcsolat, ahhoz hasonló, amilyet Sebastian Vettellel ápol. Ennyi a sztori, ha nem én lettem volna, akkor talán valaki más.”
„Az F1 a teljesítményről szól. Ha meggyőzően teljesítesz, akkor van munkád, felkapott vagy. Ha nincs teljesítmény, akkor nagyon hamar véget ér” – beszélt a Formula-1 darálójáról Hülkenberg. A 35 éves veterán tizedik szezonját teljesíti a mezőny állandó tagjaként, a fiatal Schumachernek csupán kettő jutott.
Kihagyás után az autóba visszaülve mindenki szenved
Hülkenberg, aki 2022 első két nagydíján beugróként vezetett Vettel helyén az Aston Martinnál, szezon végén az Abu Dhabi teszten pedig a Haasba ült, kitért a fizikai felkészülésre is: bár egyre jobb formába kerül, rávilágított, kihagyás után F1-es autót vezetni mindig megterhelő.
„Jól halad a felkészülés, remek érzés újra visszarázódni. Az edzés mennyisége és intenzitása újra megnőtt, miután az elmúlt pár év kicsit lazább volt. Jó érzés így felkelni reggelente, érezni a testem. Ha valaki hónapokig nem vezet F1-es autót, akkor nagy megterhelés lesz, a G-erők nagy hatással vannak az emberi testre vezetés közben. Lehet úgy edzeni, mint egy világbajnok, ilyen esetben először az autóban mindenki szenved” – mondta Hülkenberg a fizikai megterhelésről.