DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

„Hülkenberg klasszis pilóta” – állítja az Aston

Beugrásai után újra teljesállású pilótaként láthatjuk viszont Nico Hülkenberget az F1-ben, az Aston Martin szakemberének dicsérő szavai után pedig nem csoda, miért rá esett a Haas választása.

Három év kihagyás után tér vissza a Formula-1 mezőnyébe Nico Hülkenberg, aki a Haasnál gyengélkedő Mick Schumachert váltja. A tapasztalt német pilóta hivatalos ülés hiányában is többször autóba kényszerült ülni az elmúlt években: 2020-ban a koronavírusos Racing Point-pilóták helyett ugrott be, míg tavaly az év elején betegeskedő Sebastian Vettel Aston Martinját vezette a csapat tartalékpilótája. Hülkenberg Bahreinben és Szaúd-Arábiában mutatott teljesítményéről beszélt a brit istálló teljesítményigazgatója, Tom McCullough.

„Rögtön bedobtuk a mély vízbe egy olyan időszakban, amikor még kicsit tanácstalanok voltunk az autóval kapcsolatban. A harmadik szabadedzésre érkezett meg Bahreinben, így nem volt sok időnk, üléspróba, kompromisszumok, és már ment is” - elevenítette fel McCullough a szezon első versenyhétvégéjének történéseit, ahol a német versenyző a 17. helyen végzett. 

„Természetes tehetséggel van megáldva. Ha megkéred, hogy egy időmérőn vagy futamon hozza ki a legtöbbet az autóból, elég jól végzi a dolgát, attól függetlenül, hogy vezetett-e az elmúlt években. Nagyon tehetséges, klasszis pilóta, valamint sok tapasztalattal rendelkezik, ami segített neki a beugrások alkalmával” – idézi az Aston Martin szakemberének szavait a RacingNews365.com.



Miután csalódást keltően szerepeltek a Haas újoncai az elmúlt szezonokban, újra tapasztalt párossal vág neki az évnek az amerikai istálló: Hülkenberg 35 évével és a 30-at betöltő Kevin Magnussennel a mezőny egyik legmagasabb átlagéletkorú csapata lesz a Günther Steiner irányította gárda.

A német azonban továbbra is jó formában van, McCullough ki is emelte legfőbb erősségét: „Egy dolog, amiben mindig is nagyon jó volt, hogy gyorsan meg tudja találni a tapadás határát, nagyon természetesen irányítja az autót. Nedves körülmények között, alacsony tapadási viszonyokban rögtön tudja, hol van a limit. Az évek alatt megtanulta, hogyan bánjon a Pirelli gumijaival, ez eleinte kicsit zavarta őt. Olyan pilóta, aki egyszerűen csak gyors akar lenni, az idő nagy részét azzal töltjük, hogy megpróbáljuk lelassítani.”

„A tapasztalata segített neki megtanulni, hogyan kezelje a versenyhétvégéket a lehető legjobban. Amikor beugrott az autónkba, különösen 2020-ban, úgy, hogy még sosem vezette azt, és így is az élmezőnyben végzett az időmérőn Silverstone-ban, ahol gyors, közepes és lassú kanyarok is vannak... Klasszis, nagyszerű versenyző” – dicsérte a visszatérő németet az Aston Martin teljesítményigazgatója. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: