DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Mennyit lassulnak idén az F1-es autók?

Az FIA szerint a fejlesztések akár el is fedhetik azt, amennyit az új szabály értelmében elveszítenek a csapatok. A probléma viszont megoldódik.

Ebben a szezonban 15 milliméterrel magasabbra kell emelni az F1-es autók padlólemezeinek élét, ami még a tavalyi pattogás/delfinezés egyik ellenszereként (és a trükkös padlólemezek elkerüléséért) merült fel az FIA-nál, ez pedig látható teljesítményvesztést fog eredményezni idén. Vagy mégsem: Nikolas Tombazis, a szövetség együléses sorozatokért felelős technikai igazgatója szerint pont ennyi fejlődhetnek 2023-ra a csapatok.

„Az nem kétséges, hogy helyesen cselekedtünk, találtunk egy rövid- és egy középtávú megoldást is. Hogy mennyi leszorítóerőt veszítenek ezzel a csapatok? Nem túl sokat. Úgy gondolom, hogy körülbelül fél másodpercnyi köridő veszhet el, vagy talán valami hasonló. De természetesen zajlanak a fejlesztések, és valószínűleg azok elfedik ezt” – idézi Tombazis szavait a Motorsport.

„Szerintem a delfinezés jelensége jelentősen csökken ezzel, de hogy pontosan mennyire, azt majd még meglátjuk a gyakorlatban. Azt nem gondoltuk, hogy ebből ekkora probléma lesz, de mi is léptünk, és a csapatok is sokat tanultak, Baku óta pedig óriási a változás.”

f1-2023



 

Meg kellett állítani a trükközést

Tombazis korábban arról beszélt, hogy azért is szükséges volt már év közben megállítani a rossz tendenciát, mert a csapatoknak lehetőségük nyílt némi kiskapukeresésre az eredeti szabály szerint.

„Az egyértelmű, hogy a csapatok mindig a szabályok határait feszegetik, de nem gondoltuk, hogy bárki is csalt volna. Az viszont igaz, hogy ahogy leírtuk a szabályt, az lehetőséget adott némi trükközésre, fogalmazzunk úgy, hogy akaratlanul” – mondta.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: