Nagyszerűen rajtolt el a szezon utolsó futamán Lewis Hamilton, aki maga mögé utasította Carlos Sainzt az első métereken, majd a hátsó egyenes végén a spanyol megpróbált visszatámadni, bevetődött Hamilton mellé, a brit pedig – elkerülve egy ütközést – inkább kiszélesítette a kanyart. Azonban az autó padlólemeze megsérülhetett ekkor, hiszen a W13-as egy pillanatra négy kerékkel elemelkedett a földtől.
Már a következő körökben jelentette Hamilton, hogy valami nem stimmel, s néhány körrel a leintés előtt meg is adta magát a váltó a Mercedesben, amely valószínűleg az első körös incidensben sérült meg.
„A rázókőtől elég nagy ütést kapott a padlólemez eleje, ilyenkor pedig veszítünk a teljesítményből, valószínűleg ez történhetett. Felváltásoknál ezt követően nem éreztem az autó egyensúlyát” – mondta Hamilton a leintést követően.
A szezon eleje óta hatalmas fejlődést mutatott be a Mercedes, akik egy középmezőnybe tartozó autóból faragtak győztes technikát az év végére: „Egy olyan autóval vágtunk neki a szezonnak, amilyennel nem akartunk és azzal is fejeztük be a szezont. Olyan alapvető problémák voltak az autóval, amit nem tudtunk szezon közben kijavítani, de próbáltuk ebből kihozni a legtöbbet.”
„Az idei szezon inkább egy csapatépítőn éreztük magunkat, összekovácsolt bennünket ez a sok munka, amit az idei szezonba beleöltünk. Mindenkire büszke vagyok és hálás vagyok nekik, hogy ennyit dolgoztak idén is. A következő hetekben ellátogatunk a főhadiszállásra, ahol mindenkinek egyesével köszönetet mondhatok majd, s hajtunk tovább, hogy jövőre vb-esélyes autót építsünk.”
Ha igazi Formula-1-rajongó vagy, akkor a Formula Aréna Facebook-csoportunkban a helyed, ahol minden futam után megvitathatod a többiekkel, hogyan tetszett a legutóbbi verseny és nem maradsz le a legfontosabb hírekről sem!