Charles Leclerc az év első három versenyhétvégéje után abszolút favoritnak tűnt a világbajnoki cím megszerzése szempontjából, utána azonban jöttek a technikai és stratégiai hibák, időnként vezetői bakikkal megspékelve. Az év közben bevezetett szabályváltozások egyértelműen kedveztek a Mercedesnek és hátrányosan érintették a korábban élen álló vörös istállót. A Red Bull tartósan maradt a legjobbak között.
Interlagosban újra magára talált a Ferrari a mexikói kisiklás után, de a Mercedes fejlődése viszont egészen látványos. A sprintfutamot George Russell nyerte, míg Lewis Hamilton a nyolcadik helyről simán feljött harmadiknak, könnyedén előzgetve ellenfeleit, köztük Max Verstappent is.
Charles Leclerc a stratégiailag elpackázott időmérő edzés után a tizedik helyről a hatodikig tudott felzárkózni. „A tizedik rajthelyről nem nagyon tudtunk sokat tenni. A rajtnál sem mertem túl nagy kockázatot vállalni, utána pedig végig figyelni kellett, hogy a lágy abroncsok kitartsanak a leintésig. Valójában ennyit tettem a sprinten” – ecsetelte véleményét Charles Leclerc a Formula.hu munkatársának jelenlétében.
„Igen, nagyon fontos volt, hogy feljebb zárkózzak, minél több pozíciót nyerjek a pályán, hogy ezzel a vasárnapi főfutamra a lehető legjobb helyzetbe kerüljek. A Mercedesek elképesztően gyorsak Interlagosban, jelenleg az ő autójuk a leggyorsabb.”
„De ha megnézem magunkat, a saját tempónk is egészen erős volt a sprinten, úgyhogy várjunk és nézzük meg, mire lehetünk képesek. Carlos büntetése miatt az ötödik kockából fogok rajtolni, ő valamivel mögém esik vissza. Remélhetőleg képesek leszünk nagyon nyomni neki és a lehető leghamarabb előreverekedni magunkat az élre” – tekintett előre Leclerc.
Sikerülhet a Ferrarinak legyőznie a látványosan erőre kapó Mercedeseket? Esetleg Verstappen visszavág és a megfelelő gumin már visszaköveteli az első helyet?