Az első szabadedzésen viszonylag kis különbséggel maradtak csak le a Mercedes-pilóták Brazíliában. Lewis Hamilton és George Russell ötödikként és hatodikként végeztek, de csak minimális különbséggel szenvedtek vereséget a riválisoktól. Hamilton egyetlen ezreddel csúszott le a negyedik helyről, ráadásul kevesebb, mint két tizedet kapott (Russel sem sokkal többet) az élen nagyon szorosan végző Perez-Leclerc-Verstappen triótól.
Sokan úgy gondolták, Mexikóban volt a legjobb esélye a futamgyőzelemre az Ezüst Nyilaknak, de úgy tűnik, Interlagosban sem szabad leírni őket, a sprintfutam pedig tovább növelheti esélyeiket.
„Egyáltalán nem számítottunk arra, hogy olyan versenyképesek lehetünk, mint Mexikóban, de az első szabadedzést elnézve úgy tűnik, hogy az élmezőnyben helyet foglaló hat versenyautó mindegyike esélyes arra, hogy beleszóljon az első két-három hely valamelyikének megszerzésébe, nagyon szoros a csata” – nyilatkozta a Sky Sportsnak Andrew Shovlin, a Mercedes mérnökigazgatója.
„Normális esetben minden csapatnak három óra áll rendelkezésére, hogy az autóját megfelelően felkészítse az időmérőre, illetve a versenyre, de a sprinthétvégéken ez egyetlen órára csökken. Nagy leszorítóerőt használunk és azt látjuk, hogy autónk ugyanolyan jól viselkedik, mint a Hungaroringen, Zandvoortban, vagy éppen Szingapúrban. Jók a kilátásaink, működik az autó” – tette hozzá Shovlin.