Az első szabadedzés és a pénteki időmérő között leesett az eső Sao Paulóban, az autók köztes abronccsal gurultak a nedves pályára a Q1-ben. A száradó pályán folyamatosan javultak a köridők, még Fernando Alonso is feltűnt az első pozícióban, a két Haas pedig egymás után a harmadik helyen, aztán 1:18,051-gyel Lewis Hamilton vezetett, ez volt a legjobb eredmény intermediate keveréken.
Hét perccel a vége előtt tűnt fel az első autó slick abroncson, Pierre Gasly gurult ki a pályára lágy keveréken. Második körében már leggyorsabb volt az első szektorban, és bár a pálya végén veszített, 1:17,6-os körrel átvette a vezetést. A francia tempóját látva a teljes mezőny váltott.
A köridők rohamtempóban javultak, a korán váltó versenyzők villogtak: Alonso és Noris, sőt Albon és Latifi is vezettek futólag. A leintéskor még kieső helyen tartózkodó Lewis Hamilton javított és rövid ideig az élen állt, a Q1-et azonban a csütörtöki napot ételmérgezés miatt kihagyó Norris zárta az első pozícióban 1:13,106-os körrel – Hamilton, Alonso, Sebastian Vettel és Sergio Perez zárt az első öt pozícióban. Max Verstappen hatodik, a bokszutcában ügyetlenkedő Ferrari miatt későn kiguruló Charles Leclerc és Carlos Sainz csak 12. és 14. hellyel jutott tovább. A szokatlan sorrend ellenére a kiesők listája nem volt olyan meglepő: a pár másodpercig még vezető Latifi kiesett, akárcsak Guanyu Zhou, a szabadedzésen jól teljesítő Valtteri Bottas, Yuki Tsunoda és Mick Schumacher – akinek csapattársa, Magnussen hetedikként Q2-be jutott.
A részben nedves pályára jól ráérzett Norris, Magnussen és Alonso: a középső szakaszban az első percekben a McLaren vezetett, Magnussen pedig a negyedik helyre ugrott fel, aztán jött a spanyol, letaszítva a britet az első helyről. Az ég egyre sötétült a Q2 második felében, az eső enyhén szitált, ennek ellenére a köridők javultak. Az utolsó percekben is átrendeződött a helyzet: a leggyorsabb kört 1:10,881-gyel Verstappen teljesítette, de Sainz csak kilenc ezreddel, Leclerc hét századdal maradt el tőle.
George Russell mögött Norris, Alonso és Magnussen triója ötödik-hatodik-hetedik hellyel jutott tovább. Sergio Perez, Hamilton és Ocon még továbbment, viszont 11. hellyel kiesett a Q1-ben vezető Albon és Gasly, továbbá az első kanyarban hibázó Vettel, Ricciardo és Stroll.
A Q3 elején újabb esőt vártak, erre játszva Leclerc köztes gumin ment ki a bokszból, míg mindenki más száraz pályás abroncson. A monacói taktikája kudarcnak bizonyult, ráadásul egy plusz kört is teljesítenie kellett, mivel a Ferrari késve hívta bokszba. Leclerc megmentett egy kicsúszást, Russell viszont a fehér vonalon megcsúszva elásta Mercedesét a kavicságyban – piros zászlóval függesztették fel az időmérőt.
Ekkor váratlan név állt az eredménylista elején, az erős kört összerakó Magnussen, aki 1:11,674-es kört rakott össze – a dán sem hitte el, hogy első pozícióban áll, és ha a piros zászló után erősödik az eső, ő indulhat az élen a sprintfutamon. Mögötte Verstappen, a kicsúszása előtt harmadik időt futó Russell, továbbá Norris és Sainz állt – Leclerc-nek nem volt egyedül időeredménye.
Márpedig a megszakítás után erősödött az eső, a hátralevő nyolc perc elindult, de az autók a bokszban maradtak – leszámítva a kilencedik helyen álló Perezt, aki köztes abroncson kimerészkedett egy tapogatózó körre, akárcsak később Hamilton, de egyértelmű volt, ilyen állapotok közt lehetetlen javítani.
Az óra még le sem járt, mikor a Haas már ünnepelt: Kevin Magnussen kezdi az élről a szombati sprintfutamot. Verstappen indul az első sorból, Russell és Norris a másodikról, Sainz motorcsere miatti tízhelyes rajtbüntetése után pedig a két Alpine a harmadik sorból.
Az időmérő edzés eredménye:
Versenyző | Csapat | Q1 | Q2 | Q3 | Körök | |
1 | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | 1:13.954 | 1:11.410 | 1:11.674 | 26 |
2 | Max Verstappen | RED BULL RACING RBPT | 1:13.625 | 1:10.881 | 1:11.877 | 23 |
3 | George Russell | MERCEDES | 1:14.427 | 1:11.318 | 1:12.059 | 24 |
4 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 1:13.106 | 1:11.377 | 1:12.263 | 25 |
5 | Carlos Sainz | FERRARI | 1:14.680 | 1:10.890 | 1:12.357 | 24 |
6 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 1:14.663 | 1:11.587 | 1:12.425 | 22 |
7 | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | 1:13.542 | 1:11.394 | 1:12.504 | 21 |
8 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:13.403 | 1:11.539 | 1:12.611 | 25 |
9 | Sergio Perez | RED BULL RACING RBPT | 1:13.613 | 1:11.456 | 1:15.601 | 26 |
10 | Charles Leclerc | FERRARI | 1:14.486 | 1:10.950 | 25 | |
11 | Alexander Albon | WILLIAMS MERCEDES | 1:14.324 | 1:11.631 | 21 | |
12 | Pierre Gasly | ALPHATAURI RBPT | 1:14.371 | 1:11.675 | 24 | |
13 | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:13.597 | 1:11.678 | 23 | |
14 | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | 1:14.931 | 1:12.140 | 21 | |
15 | Lance Stroll | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:14.398 | 1:12.210 | 24 | |
16 | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | 1:15.095 | 13 | ||
17 | Zhou Guanyu | ALFA ROMEO FERRARI | 1:15.197 | 12 | ||
18 | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO FERRARI | 1:15.486 | 13 | ||
19 | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI RBPT | 1:16.264 | 12 | ||
20 | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | 1:16.361 | 12 |