DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Brazil csoda: Magnussené a pole Interlagosban

A Q1-ben még Latifi is vezetett, a Q3-ban viszont Kevin Magnussen tett csodát: egy jól megfutott gyorskör, egy piros zászló és az erősödő eső első időmérős sikerét eredményezte. Verstappen és Russell indulhat mögüle.

Az első szabadedzés és a pénteki időmérő között leesett az eső Sao Paulóban, az autók köztes abronccsal gurultak a nedves pályára a Q1-ben. A száradó pályán folyamatosan javultak a köridők, még Fernando Alonso is feltűnt az első pozícióban, a két Haas pedig egymás után a harmadik helyen, aztán 1:18,051-gyel Lewis Hamilton vezetett, ez volt a legjobb eredmény intermediate keveréken.

Hét perccel a vége előtt tűnt fel az első autó slick abroncson, Pierre Gasly gurult ki a pályára lágy keveréken. Második körében már leggyorsabb volt az első szektorban, és bár a pálya végén veszített, 1:17,6-os körrel átvette a vezetést. A francia tempóját látva a teljes mezőny váltott.



A köridők rohamtempóban javultak, a korán váltó versenyzők villogtak: Alonso és Noris, sőt Albon és Latifi is vezettek futólag. A leintéskor még kieső helyen tartózkodó Lewis Hamilton javított és rövid ideig az élen állt, a Q1-et azonban a csütörtöki napot ételmérgezés miatt kihagyó Norris zárta az első pozícióban 1:13,106-os körrel – Hamilton, Alonso, Sebastian Vettel és Sergio Perez zárt az első öt pozícióban. Max Verstappen hatodik, a bokszutcában ügyetlenkedő Ferrari miatt későn kiguruló Charles Leclerc és Carlos Sainz csak 12. és 14. hellyel jutott tovább. A szokatlan sorrend ellenére a kiesők listája nem volt olyan meglepő: a pár másodpercig még vezető Latifi kiesett, akárcsak Guanyu Zhou, a szabadedzésen jól teljesítő Valtteri Bottas, Yuki Tsunoda és Mick Schumacher – akinek csapattársa, Magnussen hetedikként Q2-be jutott.

A részben nedves pályára jól ráérzett Norris, Magnussen és Alonso: a középső szakaszban az első percekben a McLaren vezetett, Magnussen pedig a negyedik helyre ugrott fel, aztán jött a spanyol, letaszítva a britet az első helyről. Az ég egyre sötétült a Q2 második felében, az eső enyhén szitált, ennek ellenére a köridők javultak. Az utolsó percekben is átrendeződött a helyzet: a leggyorsabb kört 1:10,881-gyel Verstappen teljesítette, de Sainz csak kilenc ezreddel, Leclerc hét századdal maradt el tőle.

George Russell mögött Norris, Alonso és Magnussen triója ötödik-hatodik-hetedik hellyel jutott tovább. Sergio Perez, Hamilton és Ocon még továbbment, viszont 11. hellyel kiesett a Q1-ben vezető Albon és Gasly, továbbá az első kanyarban hibázó Vettel, Ricciardo és Stroll.

A Q3 elején újabb esőt vártak, erre játszva Leclerc köztes gumin ment ki a bokszból, míg mindenki más száraz pályás abroncson. A monacói taktikája kudarcnak bizonyult, ráadásul egy plusz kört is teljesítenie kellett, mivel a Ferrari késve hívta bokszba. Leclerc megmentett egy kicsúszást, Russell viszont a fehér vonalon megcsúszva elásta Mercedesét a kavicságyban – piros zászlóval függesztették fel az időmérőt.

Ekkor váratlan név állt az eredménylista elején, az erős kört összerakó Magnussen, aki 1:11,674-es kört rakott össze – a dán sem hitte el, hogy első pozícióban áll, és ha a piros zászló után erősödik az eső, ő indulhat az élen a sprintfutamon. Mögötte Verstappen, a kicsúszása előtt harmadik időt futó Russell, továbbá Norris és Sainz állt – Leclerc-nek nem volt egyedül időeredménye.

Márpedig a megszakítás után erősödött az eső, a hátralevő nyolc perc elindult, de az autók a bokszban maradtak – leszámítva a kilencedik helyen álló Perezt, aki köztes abroncson kimerészkedett egy tapogatózó körre, akárcsak később Hamilton, de egyértelmű volt, ilyen állapotok közt lehetetlen javítani.

Az óra még le sem járt, mikor a Haas már ünnepelt: Kevin Magnussen kezdi az élről a szombati sprintfutamot. Verstappen indul az első sorból, Russell és Norris a másodikról, Sainz motorcsere miatti tízhelyes rajtbüntetése után pedig a két Alpine a harmadik sorból.

Az időmérő edzés eredménye:

  Versenyző Csapat Q1 Q2 Q3 Körök
1 Kevin Magnussen HAAS FERRARI 1:13.954 1:11.410 1:11.674 26
2 Max Verstappen RED BULL RACING RBPT 1:13.625 1:10.881 1:11.877 23
3 George Russell MERCEDES 1:14.427 1:11.318 1:12.059 24
4 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 1:13.106 1:11.377 1:12.263 25
5 Carlos Sainz FERRARI 1:14.680 1:10.890 1:12.357 24
6 Esteban Ocon ALPINE RENAULT 1:14.663 1:11.587 1:12.425 22
7 Fernando Alonso ALPINE RENAULT 1:13.542 1:11.394 1:12.504 21
8 Lewis Hamilton MERCEDES 1:13.403 1:11.539 1:12.611 25
9 Sergio Perez RED BULL RACING RBPT 1:13.613 1:11.456 1:15.601 26
10 Charles Leclerc FERRARI 1:14.486 1:10.950   25
11 Alexander Albon WILLIAMS MERCEDES 1:14.324 1:11.631   21
12 Pierre Gasly ALPHATAURI RBPT 1:14.371 1:11.675   24
13 Sebastian Vettel ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 1:13.597 1:11.678   23
14 Daniel Ricciardo MCLAREN MERCEDES 1:14.931 1:12.140   21
15 Lance Stroll ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 1:14.398 1:12.210   24
16 Nicholas Latifi WILLIAMS MERCEDES 1:15.095     13
17 Zhou Guanyu ALFA ROMEO FERRARI 1:15.197     12
18 Valtteri Bottas ALFA ROMEO FERRARI 1:15.486     13
19 Yuki Tsunoda ALPHATAURI RBPT 1:16.264     12
20 Mick Schumacher HAAS FERRARI 1:16.361     12
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: