DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 27. péntek
F1

Alonso nem is tett rossz lóra az Astonnal?

A Racing Pointból Aston Martinná alakuló istálló az elmúlt két évben még a középmezőnyhöz sem tudott stabilan csatlakozni. Az agresszív fejlesztés azonban fokozatosan meghozza gyümölcsét.

A 2022-es idény kezdetének messze egyik legnagyobb csalódása az Aston Martin volt, a Williamsszel karöltve a mezőny leggyengébb technikáját vonultatták fel. Nem is adtak túl hosszan esélyt a láthatóan komoly tervezési hibákkal pályára küldött versenyautónak, hanem viszonylag gyorsan előálltak egy B-verzióval.

Ezzel már jobban muzsikáltak Vettelék (a négyszeres világbajnok kilencszer végzett pontszerző helyen, néhányszor a legjobb nyolc közé is sikerült beverekednie magát), az időmérős tempó az autó gyengéje még mindig, de a versenytempó tekintetében felveszi a versenyt a középmezőnnyel.

Mindenki meglepődött, amikor augusztusban Fernando Alonso bejelentette, hogy elhagyja az Alpine-t (amely csak egy évre ajánlott már kontraktust) és az Aston Martinhoz szerződik. A pénz Strolléknál nem jelent gondot, a költségsapka pedig mindenkinek ugyanolyan nehézséget okoz.

A jövő évben már folyamatosan a mezőny első felében találkozhatunk az Alonso által vezérelt Aston Martinnal?


A fejlesztésekért felelős mérnök szerint jövőre már jelentősen előrébb kerülhetnek a rangsorban. „A következő lépésben a középmezőny elejére kerülést tűztük ki célul, onnan pedig haladhatunk tovább előre, felfelé a ranglistán. Az idei évben igyekeztünk a lehető legagresszívabbak lenni a fejlesztésekkel, a nehézséget a költségvetési sapka okozta felső korlát jelentette, mivel így kevesebb forrás állt rendelkezésre a hibák korrigálására” – mondta el Tom McCullough.

„Voltak már részsikereink, de több más dologgal is próbálkoztunk volna. 2023-ra viszont már tapasztaltabban érkezünk meg, rengeteg új ötletet adunk hozzá ahhoz a tudáshoz, amit idén szereztünk és egy jelentősen versenyképesebb autóval tervezünk előállni.”

„Mindig észben kell tartani, hogy minden relatív, hiszen minden más istálló is ugyanerre törekszik. Mi most azt gondoljuk, hogy az az út, amire a fejlesztéseinkkel léptünk, a legmegfelelőbb, a 2023-as versenygépünk máris stabilan jobb teljesítményre lesz képes, mint az idei” – tette hozzá az Aston Martin mérnöke.

Lehet, hogy a rengetegszer lerobbanó Alpine-tól távozva Alonso nem is döntött olyan rosszul, amikor az Aston mellett tette le a voksát a következő legalább két évre?

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: