DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

„Így volt helyes” – válaszolta az Alpine Alonsónak

Az Alpine csapatfőnöke szerint tudatosan döntöttek a teljesítmény javára a megbízhatósággal szemben, és azt is megindokolta, hogy miért: a szabályok ezt teszik logikussá.

Kissé feldúlt állapotban értékelte újabb kiesését a Mexikói Nagydíj után Fernando Alonso: a spanyol szerint rendkívül furcsa, hogy mindig csak az ő autója áll meg, mindig csak azzal van baj, és számolgatta is, hogy hány pontot veszített a folyamatos technikai hibák miatt. Otmar Szafnauer csapatfőnök szerint viszont ez az a kockázat, amit az idény elején vállaltak:

„Nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy a szezon előtt (és még mielőtt én lettem a csapatfőnök) az a döntés született, hogy a teljesítmény legyen a fókuszban a megbízhatóság helyett” – idézi a RacingNews365.com Szafnauer szavait.

„Tudatosan, szándékosan, megfontolás után az lett a döntés, hogy a teljesítmény a lényeg, a megbízhatósági problémákat pedig kezeljük őket, amikor előjönnek. Ennek az volt az oka, hogy a motorfejlesztéseket befagyasztották 2026-ig, megbízhatósági fejlesztést viszont engedélyez az FIA. Persze nem direkt csináltunk megbízhatatlan motort, de a teljesítményre koncentráltunk, mert ahhoz 2026-ig nem nyúlhatunk. A megbízhatósághoz viszont igen, már a télen is, szóval stratégiailag ez volt a helyes döntés” – magyarázta az Alpine álláspontját a csapatfőnök.

-00122045_554



Alonso viszont nemcsak a technikai hibákra világított rá, hanem arra is, hogy ezek nagyrészt nála jelentkeznek, Szafnauer szerint ennek nincs jelentősége.

„Nem ugyanazok az emberek készítik fel Esteban és Fernando motorjait, szóval bár annak valószínűsége, hogy ez számít, alacsony, de nem nulla. Anno a Hondánál Takuma Satónak volt vagy 13 meghibásodása, amikor ott voltam, míg Jenson Button egy ilyet sem szenvedett el. Akkor is felmerült, hogy vajon ennyire eltérően vezetik-e az autókat, hogy ez történik, de szerintem ott is a szerencséről volt szó” – mondta a szakember, aki szerint most sem Alonso kezeli rosszul a Renault-erőforrást.

Szafnauer azt is hozzátette, hogy eddig minden jelentkező hibát kijavítottak, és azok nem tértek vissza, a télen pedig egy jelentősebb megbízhatósági fejlesztést hajtanak majd végre a motoroknál, úgyhogy szerinte jó úton járnak, és ismét megerősítette: a fejlesztési szabályok miatt muszáj votl a teljesítményt előrébb helyezni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: