A világbajnokság harmadik helyezettje, Charles Leclerc a 2022-es szezon során már kétszer is hátulról kényszerült indulni motorcseréből kifolyólag: a Kanadai Nagydíjon és Belga Nagydíjon teljes csere miatt egyaránt a rajtrács végére sorolták vissza. A belsőégésű egységből ötöt használt el a szezon folyamán, az USA Nagydíjon azonban a Ferrari egy hatodik motort szerel az SF1000-be – írja több forrás, köztük az olasz Motorsport.com és az F1i.
Az öt rajthelyes büntetést eredményező cserét nem kényszerűség szüli, a Ferrari már a 2023-as motorfejlesztés részének tekinti – olvasható az olasz beszámolóban. A motorblokk kialakításában nem történik változás, a Ferrari azonban más alapanyagokat használ az egységben, a szezon utolsó négy versenyére pedig ezek tesztjeként tekint. Ehhez az FIA engedélyével rendelkezik a csapat.
Egy másik olasz lap, a Formu1a.uno viszont azt állítja, fizikai módosítás nem történik a motoron, a Ferrari egyszerűen a szoftverhez nyúl, amire minden csapatnak ötször van lehetősége a szezonban – a maranellóiak az ötödik zsetonjukat használják fel Austinban.
A források kitérnek arra, hogy Carlos Sainz nem kapja meg a módosított motort, ő eddigi erőforrásával teljesíti a szezon utolsó versenyeit. Austinban nem lenne indokolt a dupla csere, hogy Sainz harcban lehessen a pole-pozícióért, így pedig megakadályozhassa, a két Red Bull kisajátítsa az első sort és elhúzzanak a futam elején.
Leclerc az egyéni világbajnokság második helyéért harcol, lemaradása Sergio Perezhez képest egyetlen pont. A rajtbüntetés a texasi hétvégén hátráltathatja – igaz, Austin is azon pályák közé tartozik, ahol könnyebb a felzárkózás –, de a frissebb motor az USA Nagydíj után hátralevő három versenyen segítheti a monacóit a küzdelemben.