DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 26. csütörtök
F1

Mercedes: A pattogás elfedte a fő problémát

Amikor már azt hitték, úrrá lettek a delfinezésen, kiderült, hogy van egy még alapvetőbb hiba, amit beépítettek a W13-asba, ez pedig arculcsapásként érte őket – ismerte el a konstruktőri címvédő istálló technikai igazgatója.

Különösen a szezon eleje a delfinezéssel való küszködésről szólt a Mercedes számára, amely így az előző évek dominanciája után vissza is csúszott az erősorrendben. A Spanyol Nagydíjra aztán jelentős fejlesztési csomaggal érkezett az alakulat, amely eleinte beváltani látszott a reményeket, hiszen Barcelonában erősebben muzsikált az istálló, mint előtte. Jött azonban utána Monaco és főleg Baku, ahol kénytelen volt ráeszmélni a Mercedes, hogy nem szűntek meg a problémáik.

mercedes-suzuka-2022-f1



Azóta ugyan némileg fejlődött a csapat, amely pole-pozíciót már szerzett is 2022-ben, viszont négy futammal az idény vége előtt még mindig győzelem nélkül áll. Mike Elliott technikai igazgató, aki nemrég arról beszélt, hogy tudják, mikor csúszott félre a W13-as fejlesztése, most elismerte, hogy kijózanító pofonként érte őket, hogy a pattogással nem szűnt meg minden gondjuk:

„A pattogás miatt nem láttuk a hibákat, amelyeket beépítettünk az autóba. Egyszerűen a pattogás uralt mindent” – idézi a szakembert a Motorsport.com. „És amikor úrrá lettünk rajta Barcelonában, ahol egy olyan csomagunk volt, amely jelentős különbséget eredményezett ott, azt gondoltuk, hogy jó irányba haladunk, aztán szép arculcsapást kaptunk a következő két futamon. Lehámozzuk a hagyma egyik rétegét, ha úgy tetszik, és szembesülünk egy újabb problémával. Ez volt az, amit tényleg alaposan beépítettünk az autóba a tél folyamán. Azóta különböző lépéseket próbáltunk tenni, hogy a megfelelő irányba haladjunk, de igazán ezt kiküszöbölni majd csak a télen fogjuk tudni.”

Elliott arra is rámutatott, hogy tovább nehezítette a Mercedes dolgát, hogy rendkívül kevés lehetőségük van a csapatoknak a szabályok miatt élesben kipróbálni az újításokat: „Nagyon kevés tesztelési időnk van, hiszen van egy óránk péntek délelőtt, egy óránk péntek délután, aztán már a versenyhétvégére kell koncentrálnunk. Úgyhogy ez időt vesz igénybe, hogy megtanuljuk. Ugyanakkor meg kell nézni a gyár hozzáállását is. Talán Baku után jöttünk rá, hogy egyértelműen van ott egy másik probléma is. Újra átnéztük az adatokat és a szimulációkat, és találtunk, amit találtunk, és utána meg korlátozott idő áll rendelkezésünkre. A probléma aerodinamikai jellegű, és időbe telik, hogy úrrá legyünk rajta.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: