Keresztülhúzta az eső a Pirelli számításait Suzukában. A második szabadedzést a normál program helyett gumitesztelésre szánta volna a Formula-1: a 2023-ra szánt száraz abroncsokat próbálták volna ki a csapatok, jelölés nélkül, a gyártó futástervét követve – emiatt a távot 60-ról 90 percre növelték. Az időjárás miatt azonban a versenyzőknek esőgumikat kellett használni. Az edzés előtt meg is erősítette az FIA, hogy a gumitesztet törölték, és azt Mexikóban pótolják. (A másik teszt az USA Nagydíj második szabadedzése lesz.) Az időtartam azonban maradt másfél óra.
A csapatok nem siettek, a pálya lassan népesült be az esős abroncson, mellyel a mezőny fele gurult ki. Közülük Lewis Hamilton volt a leggyorsabb 1:49,489-cel az első fél óra végén. Ekkorra azonban már eléggé javultak a pályaállapotok, hogy az első próbálkozók feltehessék a köztes abroncsokat. A keveréken pillanatokkal a másik Mercedes köre után George Russell mintegy két és fél másodperccel megjavította Hamilton idejét – ez jelzés volt a többieknek, akik rövid úton szintén váltottak, nyolc versenyző pedig csak ezen a keveréken hagyta el a garázst.
Az első körök persze még a tapogatózásról szóltak: egymás után Yuki Tsunoda és a pályán először járó Charles Leclerc is látogatást tett a kavicságyban, de sikerült onnan kikecmeregniük. Magabiztosabb volt a két Mercedes és Verstappen, akik egymást váltogatták az élen. Russell volt az első, aki 1:42 alatti kör teljesített, ezzel megfutotta a hétvége addigi legjobbját.
A körülmények nem javultak eléggé, hogy a köridők gyorsuljanak, a slick gumira váltás pedig szóba sem jöhetett, sőt az utolsó fél órában többen megunták a körözést, az edzés végén csekély volt a forgalom a pályán. Így Russell 1:41,935-ös köre a szabadedzés második felében nem dőlt meg. Két tizedmásodperccel mögötte csapattársa, Hamilton végzett másodikként, a harmadik Verstappen viszont már nyolc tizedmásodpercet kapott.
Sergio Perez lett a negyedik, akinek ugyancsak volt egy kicsúszása a hajtűkanyarban, mögötte az utolsó percekben egyedüli javítóként Kevin Magnussen még felugrott az ötödik helyre. A hatodiktól tizedikig Carlos Sainz, az első szabadedzésen leggyorsabb Fernando Alonso, Valtteri Bottas, Esteban Ocon és Guanyu Zhou következett. A fékekre panaszkodó Leclerc pedig csak 11. lett. 19 autó járt a pályán Suzukában, Mick Schumacher autóját az első szabadedzés végén szenvedett balesete után nem tudta helyrehozni a Haas.
A második szabadedzés eredménye:
Versenyző | Csapat | Köridő | Hátrány | Körök | |
1 | George Russell | MERCEDES | 1:41.935 | 23 | |
2 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:42.170 | 0.235 | 22 |
3 | Max Verstappen | RED BULL RACING RBPT | 1:42.786 | 0.851 | 24 |
4 | Sergio Perez | RED BULL RACING RBPT | 1:42.834 | 0.899 | 26 |
5 | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | 1:43.187 | 1.252 | 17 |
6 | Carlos Sainz | FERRARI | 1:43.204 | 1.269 | 23 |
7 | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | 1:43.533 | 1.598 | 14 |
8 | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO FERRARI | 1:43.733 | 1.798 | 20 |
9 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 1:43.884 | 1.949 | 13 |
10 | Zhou Guanyu | ALFA ROMEO FERRARI | 1:44.525 | 2.590 | 17 |
11 | Charles Leclerc | FERRARI | 1:44.709 | 2.774 | 10 |
12 | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | 1:44.962 | 3.027 | 16 |
13 | Alexander Albon | WILLIAMS MERCEDES | 1:45.039 | 3.104 | 15 |
14 | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI RBPT | 1:45.257 | 3.322 | 27 |
15 | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:45.261 | 3.326 | 24 |
16 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 1:45.885 | 3.950 | 11 |
17 | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | 1:46.030 | 4.095 | 9 |
18 | Lance Stroll | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:46.776 | 4.841 | 21 |
19 | Pierre Gasly | ALPHATAURI RBPT | 1:47.109 | 5.174 | 13 |